torsdag, mars 27, 2008

Zoolander in my heart <3

Etter mye om og men kom jeg fram til at et quizlag bestående av bare meg kanskje ikke ville være det helt beste å stille opp med på Ichtys. Alternativet ble filmkveld her i huset, og MAN! jeg er glad for det!

Mitt, som alltid, så ydmyke forslag om at kanskje i kveld var kvelden for å presentere Målf for Zoolander, tidenes mest genialt vittige film (må må MÅ ses! (sammen med meg)), ble overraskende godt mottatt og latterlig lett trumfa gjennom. Jeg LOVER dere! I love this film!

Stemningen var god før filmen snurret. All skeptisisme og negative fordommer ble hardt slått ned på av undertegnede.
Målfrid: "Eg e litt skeptisk."

(Hvilket hun vanligvis er til filmer som jeg liker, og som samtidig sånne som Narve kan si et godt ord om.)

Mariann: "Neida. Det e du ikkje."

Og, jeg kan ikke forstå det, men hver gang jeg viser denne fantastiske genialiteten av en film for andre enn meg selv, sitter jeg der med følelsen av at det var en aldri så liten fiaskofilmfremvisning. Ikke i den forstand at filmen i seg selv er en fiasko. Det er den så aldeles absolutt ikke! For min del er hver gang en suksess. Det er bare det at jeg har en tendens til å omgås folk som ikke akkurat er blitt utstyrt med den eksakt samme filmhumoren som jeg. Og, som vanlig, tror jeg ikke filmen falt i helt god jord. Her demonstrert av Målfrid:Sad, but true. Men ikke sad nok til å ødelegge min filmopplevelse.

"You did it!"
"I know! I turned left!"
"Yes, that too. And you saved the Prime Minister of Malaysia's life!"

Kvalitetshumor!!

6 kommentarer:

synnøve sa...

hahah! ja, d kan faktisk regnes som kvalitetshumor. ikke filmen, men d å se på du når du ser filmen :) utrolig kor gøy du syns den e! men jada, den har sine øyeblikk

Kathrine Løsnesløkken sa...

Hehe, herlig. Tror denne filmen kunne vært noe for meg. Type absurd-humor, sant?

Åssen står det til på denne kanten av Oslo egentlig?

Anonym sa...

Denne kanten a oslo e grå og kjedelig.. sånn reint estetisk sett.. ellers humper og går i hverfall livet her framover..

Og.. har du ikkje sett Zoolander??? E kan arrangere en ny zoolander-kveld!

målfrid sa...

hehe, ja det e Mariann som ER underholdningen under visningen av denne filmen for å si det sånn...det e VERDT å se filmen BARE for å høre Mariann`s elleville SMITTENDE latter....ellers er denne filmen IKKE til å annbefale folkens!!!:P hehe

målfrid sa...

det var forresten et nydlig bilde du hadde lagt ut av meg!! eg må innrømme at eg har sjeldent natur-talenter når det gjelder posering foran kameraet...det blir som oftes alltid gode resultater!!hehe:P

christel sa...

oh crap...Ej må virkelig sjå den der filmen en gong til..Kanksje den blir bra då?? Ej anakje kor monge sjansa ej he gitt den filmen no, men det hekje helpt nåkke hittil...Mariann; neste år må du lære mej å like zoolander.."Kunsten å like zoolander" eller "kunsten å le av zoolander"...Ej trur oss kan få det himmla morsomt under prossesen!!;)