torsdag, mars 13, 2008

Om quiz

Quiz burde i mitt tilfelle ha en nedbrytende effekt. Så virkelig LITE jeg vet. I kveld var intet unntak. (Det må likevel nevnes at jeg kunne svare på opptil tre og en tredjedels spørsmål (skjønt de var jeg ikke alene om å kunne.), hvorav ett av de hele spørsmålene og tredjedelsspørsmålet var sportsspørsmål. Imponrende? Ja.).

Jeg har lært å leve med det. Det er jo ikke kunnskapen som teller. Eller. I tilfellet quiz er det vel faktisk det. Kunnskap eller en urealistisk mengde flaks. Alt ettersom. Men sånn generelt sett er jeg av den oppfatning at svært gode quiz-egenskaper oftest er en indikasjon på et noe redusert sosialt liv. Eller på klisterhjerne. Eller begge deler.

No offence til noen, men det er min unnskyldning.

2 kommentarer:

synnøve sa...

Mhm! Æsj, klisterhjerner!

Velkommen til oss ikveld. E e ikke her, e drar hjem me nattbussen. Kos dykk.

katrine i bergen sa...

god ferie, lektor-mariann! håper vi sees live snart:)