mandag, mars 10, 2008

Med brask og bram

Hvem hva hvor?

Kl 08.00:
Vekkerklokka ringte.

Kl 08.02:
Jeg hørte en sang. Det tok meg ytterligere 3 sekunder å skjønne at det var telefonen min som ringte. Veronica ville gratulere meg med dagen før hun reiste til tannlegen. Fin start på dagen!

Kl 09.20:
Jeg entret t-banen (som forøvrig var åtte minutter forsinket) til Blindern.

Kl 10.19: En noe stressa og stakkarslig utseende foreleser satt i gang en forelesning om verdenskrigene. Ettersom minuttene gikk, satt jeg der med en stadig voksende følelse av at jeg har misforstått hele andre verdenskrig i oppgava jeg nettopp har skrevet. En følelse jeg helt totalt og fullstendig undergravde, siden dette skulle være en gledens dag.

Kl 11.12:
Lunsj på Fredrikke. Ranveig og jeg kjøpte kakestykke til ære for meg.

Kl 12.10:
Ok. Det blei en lang lunsj. Neste post på programmet: To og en halv effektive timer på lesesalen.

Kl 14.37: Jeg fullførte utlesninga av Shakespears "Twelft Night". Noen uker på etterskudd, men dog.

Kl 15.06:
Holdt på å gå på feil t-bane, men snudde i tide.

Kl 15.08:
Gikk på feil t-bane, bare at det skjønte jeg ikke før kl..

..15.31
da banen svingte av mot Hellerud i steden for Høyenhall. (Jeg LOVER! Det sto 4 på vognen da jeg gikk på!)

Kl 15.38: T-banen tilbake til Brynseng. På veien møtte vi den banen jeg skulle ha vært på. (Arg og akk og ve!!)

Kl 15.40:
Siden mine to kollektivtransporterende muligheter kjørte rett for nesa på meg, måtte jeg labbe til Bryn senter. I regnvær.

Kl 15.54:
I det jeg krysset inngangspartiet til butikken ble jeg ønsket velkommen med de to første strofene av "Gratulerer med dagen", vakkert, melodiøst og meget høylydt framført av kollega-Kate.

Kl 15.54-16.00:
Kos og klapp og klem og grattis med dagen.

Kl 16.00-21.00:
Seriøs jobbing

Kl 21.15:
Bussen (den rette) gikk hjemover.

Kl 21.24:
Bussen var framme, og jeg trasket lykkelig og sliten gjennom Sinsenkrysset og hjem. Mellom Sinsenkrysset og hjem rakk jeg en liten tur innom Bunnpris, hvor jeg handlet inn til kveldens festmåltid:
Som jeg mer enn villig delte med mine samboere


Kl 22.15: Snurr film. "Head over heels." kvaltietsklisjéfilm!

Kl 23.59:
Dagen fikk en smertefull utgang, da jeg led av magesmerter - et resultat av kraftig latterkrampe, som følge av utalte gjenntakelser av en viss usannsynlig vittig scene i filmen. "He's like... Mr. Perfect. Heeh."


Konklusjon: En bra dag.

3 kommentarer:

synnøve sa...

Mariann sin bursdag! Hurra for d i går! Go feirings ikveld. E ligge nok å sove :)

silje sa...

kem e brask og bram?

Anonym sa...

barsk og barm.. heeheh.. ahaha.. e e overtrøtt.