mandag, mars 03, 2008

Nytt tidsfordriv:

Collins Cobuild Advanced Learner's English Dictionary. New Edition - now with CD-rom.

Fantastisk prakstisk ordbok. Det mest geniale er kanskje at oppslagsordene er BLÅ! Så drit å sitte og skumlese side opp og side ned for å finne ordet du leter etter, nå kan jeg bare sikte meg inn på det blå, så går letingen mye fortere. Rått! Ser for meg at dette kan være en stor fordel på eksamen.

Og, som bokens forside indikerer, finnes den ikke bare i papirutgave. I dag installerte jeg nemlig dette vidunderet på dataen min. Også her: Fantastisk! Ulike søkemåter, mye informasjon OG pronunciation-funksjon. MED lyd!

Hvis du er kjapp nok på tastaturet, kan du få det til å høres ut som hele setninger. Og stemmene sier akkurat det DU vil. Som for eksempel: "I love you." eller "Mariann is the best." eller "Mariann is looking forward to buying some new shoes today."


Hehe..

Ingen kommentarer: