søndag, mars 09, 2008

Dagens begivenhet: Båtmesse

Dagen startet med en kort telefonsamtale:

Pappa: Morn morn! Mi ska t Lillestrøm nå på bådmesse.
Mariann: Igjen?
Pappa: Ja. E og Tore blei ikkje ferdige då mi va der i går. Dessuten må mi vise kjerringene noen lekkerbiskener mi har lyst på.
Mariann: Åja. Så fint. For e blei litt snurt i går, da e fant ut a at dere va der uten me. E blir med!

En drøy halvtime seinere satt alle fem innstudd i saaben i full fart mot Lillestrøm.

Det var et imponerende sted. Store haller fylt med motorer og vaskebaljer av enorme dimensjoner.

En liten bildeserie vil vel være på sin plass.

Pappa kunne godt ha kjøpt oss en Askeladden 11 Commuter

med en fancy vask på badet.
med stådusj

og benk i baugen.

En Bavari 37 Sport hadde heller ikke vært å forakte, med sin stooore solseng..

..og sin meget romslige midtlugar.

Øverst på ønskelista sto nok likevel denne vakkerheten.

En aldri så liten Beneteau Swift Traveler ST 42. Flybridge, to kabiner, to bad, eget kjøleskap på flybridgen, dusj, god soleplass.. (ja jeg kunne fortsatt i det uendelige, men stopper der). Kan en ønske seg mer?? Perfekt studenthybel, spør du meg. Kunne ligget inne ved Aker Brygge (måtte bare ha venta noen tiår på båtplass først), ta trikken til Majorstua for å komme meg til universitetet. Og, når jeg følte for det, kunne jeg bare putra (eventuelt sust, siden motoren tillater det) en tur hjem til Grimstad.

Så om du har en fire millioner å avse, så er denne båten herved anbefalt.

For vår del, får det bli med drømmen. Selv om selgerne så ut til å tro noe annet. Kanskje ikke så rart, ettersom at pappa og Tore var der for andre gang på to dager, og, kjenner jeg dem rett, var nok ikke det første besøket deres noe særlig kortere enn det andre.

Ellers kan jeg nevne at mitt syn på seilbåter er ved å endres. Mot det positive. Det samme kan ikke sies om mitt syn på det store flertallet av ihuga seilbåtfolk. Oppblåste nesten hele gjengen.

Etter noen gode timers trasking mellom bauger og påhengsmotorer tok vi turen til Sinsen, hvor vi spiste pizza og hvor jeg fikk overrakt årets første bursdagsgave:
..og hvor mamma og pappa fant butikken de skal kjøpe en gang i fremtiden:Noen som skjønner hvorfor?

4 kommentarer:

synnøve sa...

Nei, e skjønnake koffor. Og fin lue/keps/hatt. kledelig! bursdagsgave ja..intresant. for å si d sånn: e har den ikke liggende klar heilt enda..:s

Anonym sa...

Gratulerer med dagen Mariann.
Takk for i går, Flott rapport fra messa forresten. Hilsen Tore.

Anonym sa...

Gratulerer med dagen!!!! :)

målfrid sa...

gratulerer så masse me dagen...skriver det like godt her inne og eg! får ikke sagt det mange nok ganger!hehe og ja, den luen/keps/hatt-tingen var kledelig ja! du kan starte en ny mote du no rett og slett...tror den ville slått bra ann!;) gleder meg til å bo med deg til neste år!! (kan ikke få sagt det flere nok ganger heller har eg skjønt,hihi:D )