onsdag, mai 14, 2008

JEG VIL IKKE FLYTTE FRA SINSENTERRASSEN LIKEVEL!!!

Men det skal jeg. (Noe jeg egentlig forholdsvis klar for)

Noen måneders mer og mindre frustrasjonspregede leilighetssøken er over. X antall überpinlige kommunikasjonssviktfulle telefonsamtaler med totalt fremmede mennesker kan forvises til glemmeboken. Og de 400 kronene vi brukte på finn.no-annonsen var bortkastet. Fire visningsturer var tre mer enn vi behøvde. Men det er greit. Nå er det slutt. Leilighet er i boks! Så var det nå leiligheten med den beste visningen som vant da. Med hjemmelagde boller og kake og UNO.

Hanna, Målfrid og jeg har kapret en aldri så liten (den er aldeles ikke liten), lekker (kan nok diskuteres) og totalt OK leilighet. Og hvor skal vi bo? På Rosenhoff! Ikke helt ute med Trondheimsveien, men litt bak i høgget.

Hvorfor flytte langt når en kan flytte kort? Vi ville vestover i byen, og det har vil klart. Med noen hundre meter. Dette tror jeg vil vise seg å være svært praktisk når vi befinner oss på selve flyttestadiet. Kan faktisk bære flyttelasset ned for hånd (noe som forøvrig ikke er planen, bare en reell mulighet.) Som jeg allerede har nevnt, så er det aldeles ikke så dumt å ta de små skrittene. Gradvis løsriving. Fra hva? Fra Sinsenterrassen.

Var på dugnad her i dag. Og det er virkelig et høydepunkt i året. Bor så mange koselige folk her! Kjell. Og Terje. Pinsevennene i første etasje. Kineseren som kutter hekkene. Topp- og bunnetasjen i nr 23. For ikke å glemme Narve og Ranveig. De fleste av disse prater jeg ikke noe med ellers i året. Det er da dugnader er så genialt! Dugnadsarbeid bare bryter ned grenser, og får en til å snakke med folk en vanligvis ikke ville snakka med. Gamle og unge om hverandre. Og i dag var intet unntak.

Tror kanskje jeg må møte opp på dugnad igjen til neste år. Selv om jeg ikke bor her lenger.

3 kommentarer:

christel sa...

Korr var alle dissa kjekke folka den tida ej bodde der? Du var der Mariann, men ej trur jammen ej hadde likt Kjell? Er det vaktmesteren? Og pinsevenna? Er det det dei er dei to med dobbelt navn? Det trur ej foresten ej fekk med mej en gong før..Grepa folk det;) Artig at du oppdatera og held ved like bloggen din..Det ekje alle som gjer det..Smask til dej frå meg;)

Mariann, sa...

Hehe.. tror du hadde likt kjell! Han e flott. gamle vaktmesteren. han som bor over oss. Han bodde der i fjor au. Det va han e tok i å røyke i trappeoppgangen vår inni mellom..

Og ja. det e dei i første med dobbeltnavn og Vårt Land:) Men han kineseren tok kaka. Han va rett og slett gørrvitti!

christel sa...

Hahaha..kinesara he sin egen evne til å vær vittig! Uten en einaste rasistisk baktanke med dette her, så synst ej det er vittig å berre sjå på dei;)
Då veit ej ken Kjell er. Han vakje skummel han;)