lørdag, juli 07, 2007

Sang på hjernen

"Når jeg blir møkkalei, så lager jeg en hatt..."

Latteren satt løst på Apotekergården i går. Jeg var så heldig å få gratisbillett til Sommershowet Tres Amigas gjennom senteret, så jeg hadde en hyggelig kveld sammen med to kolleger.

Norges morsomste kvinner Linn Skåber, Lene Kongsvik Johansen og Ina Breivik gjorde kvelden uforglemmelig! Og jeg tør påstå at samtlige betalende gjester synes showet var vel verdt sine 280 kroner. Har hørt rykter om terningkast seks i et par aviser.

Så må jeg få si at jeg synes det er umåtelig kult at disse tre kjendisene pluss Bjarte Hjelmeland (og sikkert noen fler) gidder å bruke så mye tid på en liten oppsetning (som absolutt ikke er så liten) på en liten scene i bakgården til Apotekergården (som forøvrig skal være sørlandets eneste gourmetrestaurant!!) i en liten by som Grimstad. Folkens! Ta dere en tur. De er her hele juli ca. Hver dag. Meget bra!

Men! Den sangen. Det var Lene Kongsvik Johansen som sang den. Hun spilte en dame som skulle stille med egen hattebod på nytelsesfestivalen, som går av stabelen om noen uker. Hun var aldri sur og aldri lei. Hun lot nemlig følelsene få utløp på hattene hun lagde. En sinnstemning = en hatt. Det var en morsom sang. Såpass husker jeg. Og så husker jeg første strofe på siste vers. Men ikke mer. Så jeg har gått i et døgn nå og sunget "Når jeg blir møkkalei, så lager jeg en hatt...nanananana...Når jeg blir møkkalei, så lager jeg en hatt....tralalala...Ååååå når jeg blir møkkalei, så..." Og så videre, og så videre. Jeg tror dere forstår.

UTROLIG irriterende.

2 kommentarer:

Narve sa...

Ina Breivik e Ålesunder... Ja d e ho. E bare nevne d...

Hadde ho me Margot i showe?

Anonym sa...

hvem e margot?

Kunne forresten høre at ho va ålesunder.. det gjorde godt å høre en slik dialekt igjen.. litt for lenge siden..