onsdag, juli 11, 2007

Jobbing

For en drøy ukes tid siden:
Stian: "Hei, Mariann. Kult og se deg."
Mariann: "Hei, Stian. Kult og se du au..!"
Stian: "Du, kan du jobbe mandag fra 1000-1700, og tirsdag fra 1000-1900?"
Mariann (tenker litt før hun svarer): "Ja. Klart det."

Litt seinere samme dag:
Mariann sjekker arbeidslistene, for å se hvem hun skal jobbe sammen med. "Å nei!" Utbryter hun i det hun oppdager at hun skal jobbe alle de andre dagene samme uken, noe som vil si at nå har ikke Mariann fri noe mer på fire og en halv uke. "Å nei igjen!" Det går opp for henne at onsdagen etter skal hun jobbe 1000 til 1900 da også. To dager på rad. Det er litt kjedelig. "Men", tenker hun, "det er slikt det blir penger av."

Noen dager seinere:
Telefonen ringer. Det er Stian.
Stian: "Hei, Mariann. Kjempehyggelig å prate med du igjen!"
Mariann: "Hei, Stian, og i lige måde!"
Stian: "Du, det e ein som e sykemeldt. Men ho som skal jobbe for ho på torsdag fra 1100 til 1900 kan ikkje åpne eller stenge... og så skal jo du jobbe fra 1000-1700. Tror du du kunne ha..."
Mariann sjekker abreidslista (som ikke er oppdatert) og tenker: "E ska jo ikkje jobbe såå mye. Noen timer ekstra på torsdag ska nå gå greit."
Mariann sier: "Klart e kan bytte vakt med ho, og jobbe fra 1000-1900!"
Stian:"Du e kul!"

Så. Enda litt seinere:
Telefonen ringer igjen. Det er Helene.
Helene: "Hei, Mariann."
Mariann: "Hei, Helene."
Helene: "Du, du skal jobbe til elleve på Nattåpent t fredag, ikkje vel?"
Mariann: "Jo"
Helene: "Har du mulighet t å komme litt tidligere. Tre eller fire eller noe? Bare hvis du kan altså.."
Mariann tenker(mens hun går gjennom arbeidlista i hodet): "Ja, e ska jo ikkje jobbe såå mye. Noen ekstra timer e bare greit."
Mariann sier: "Ja, klart det. E kommer klokka tre e."

Dette har jeg funnet ut:
1.
Jeg kommer til å jobbe minst 48 timer denne uka.
2a. Jeg skal begynne å skrive ned alle avtalene mine på samme sted.
2b. Jeg skal begynne å gå med en syvende sans i lomma. Konstant.
3. Jeg kommer til å bli rik i sommer.
4. Jeg gleder meg til søndag.


Mvh en småsliten, men ellers meget fornøyd Mariann

5 kommentarer:

Anonym sa...

E føler med deg...
jobba 57 timer her en uke for litt sia..
ikke slit deg ut da :o)

Anonym sa...

STakkars Mariann! Ganske så travelt du har d...men penga blir d nok.. har du bestemt ke d blir neste år? håpe me havne på d sama eg:)

Anonym sa...

heh.. nå blei det engelsk.. tar antakelig nordisk som sånn 60 poengs emne.

Yngvegutt sa...

Jobbe (x 16)
Våkne opp om morran, komme seg i gang.
Fraggler går på jobben sin, med glade rop og sang.
Til pliktene som venter på alle og en hver.
Med rare ting som må bli gjort av hver og en i sær
Jobbe (x 8)

Og nå skal jeg fortelle om jobben som jeg gjør,
Et arbeid fylt av stadig større reddiker en før.
Og ikke glem min supre jobb, den er jo ganske kjent.
Med stup og hopp og magaplask, jeg holder vannet rent.
Jobbe (x 16) (Modulerer) Jobbe (x 8) (Sax-solo) Jobbe (x 8)

Da jeg var veldig liten, var pappa stadig vekk.
Og mamma sa: Du kan'ke bo og jobbe på en flekk.
Det hender du må reise langt naturligvis.
Og når du så har sett deg om, kom hjem med rosa is.
For vi må
Jobbe (x 8)

Åååå, gi meg trasig arbeid, kjedelig og trist.
Hvis jeg må grue for hver dag, da går det galt til sist.
Den jobben jeg vil gjøre, hvis det er det jeg vil
Vel, det er no' sånn som alle gjør, hvis de kan få det til
For vi må
Jobbe (x 8)

Våkne opp om morran, komme seg i gang.
Fraggler går på jobben sin, med glade rop og sang.
Til pliktene som venter på alle og en hver.
Med rare ting som må bli gjort av hver og en i sær
Jobbe...


:-)

Anonym sa...

I dag ska e synge på vei t jobb.. e gleder me :)