søndag, juli 01, 2007

Mr Darcy

Alle har vel fått med seg Jane Austens "Stolthet og fordom" i en eller annen form?! Selv har jeg kun sett den siste filmen fra 2005. Den med Keira Knightley og de. Og den var usannsynlig bra! Romantisk og rørende. Meget vakker.

På et boksalg nå nettopp fant jeg en liten engelsk(!) godbit. "Me and Mr Darcy" av Alexsandra Potter. På forsiden står det: "Every girl is looking for her Mr Darcy. Imagine if you found the real one..."

Altså greit. En gentlemann hadde ikke vært å forakte. Og slik jeg kjenner Mr Darcy, spilt av Matthew Macfadyen, så er han ikke så reint ufin å se på heller. Men som vi alle vet: Skjønnhet kommer innenfra. Og da melder spørsmålet seg: "Er virkelig den berømte Mr Darcy verdig tittelen idealmannen? Eller årehundrets catch (eventuelt årtusenets catch)? Eller rett og slett drømmemannen? Slik det blir gitt uttrykk for, i hvertfall så langt, i denne boka?

Jeg vet ikke jeg, jenter. Er Mr Darcy oppskrytt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

den fra 05 er dårlig!
se heller den 6 timers lange serien som gikk på nrk...mimre mimre fra barneskolen :)...
den er konge!

Anonym sa...

han e ikkje oppskrytt. men den lange e best!!! fantastisk

Anonym sa...

sitat silje: "han mr.darcy i bridget jones er ganske fin. og det er egentlig han i filmen også"
sitat tine: "og han der colin firth - han er hottt han altså"
sitat maria: "fasiten er - oh je! han er verdig"