lørdag, april 05, 2008

Åhååååå... Jeg vil ha moilen min igjen.

Det vil si.. jeg vil ikke ha min mobil igjen, med tanke på at den.. eh.. ikke funker. (For dere som har glemt..)

Men jeg vil ha en ny mobil, som jeg er blitt lovet å få nesten helt gratis, takket være trygghetsforsikringa. Eller selvskadeforsikringa. Eventuelt IDIOTforsikringa.. kall det hva du vil. Det skulle bare ta noen dager å få bekreftet vannskaden, så skulle jeg få en ny og frisk en i bytte mot en nett liten egenandelssum (som jeg forøvrig ikke ble informert om da jeg kjøpte både mobil og forsikring).

Men hva skjer?

Etter to uker og fem dager får jeg et brev fra SOLID Försäkringar der det står:
"Då SOLID saknar fullständigt underlag till Er skada kan vi inte ta stallning till Er eventuella rätt till erstättning ... Ange hela händelse-förloppet, så detaljert som möjligt för hur skadan uppkommit ... SOLID kommer härefter att besluta om erstättning kommer att utgå."

Som om jeg ikke gav en detaljert nok beskrivelse i butikken. Som ekspeditøren skreiv ned på et ark som jeg skrev under på, før han pakket mobilen inn i det og sendte hele sulamitten avgårde, tydeligvis til Sverige. Men én detaljert forklaring er visst én for lite.

Jeg vil jo gjerne få litt fortgang på dette (begynner så smått å bli litt lei av den gamle sonyen med defekt joystick (og ingen piltaster..), treige taster og et frustrerende dårlig batteri), så jeg tenkte jeg skulle benytte meg av muligheten til å fylle ut et skadeskjema på internett, noe de oppfordret meg til å gjøre.

Bare at.. eh, det går ikke. For kundnummeret og lösneordet til innloggingen, som jeg fikk angitt i brevet, funker ikke. Etter å ha fulgt alle instrukser, står det bare: "Fel i innlogging"

Frustrerende?

Ja.

Jeg vil egentlig ikke ha ny mobil! Jeg likte min veldig godt, og når det først skulle skje at jeg absolutt MÅTTE bytte den ut, så ville jeg gjerne hatt en av samme sorten. (Kunne forresten tenke meg den heelt sorte utgaven. Så at Ruud har en sånn, og den var, om mulig, enda lekkrere enn min eks-telefon.) Min lille bekymring er den, at om behandlingen forstetter i samme hastighet, eller anti-hastighet, som den har begynt i, så kommer denne telefonen til å være langt ute av markedet før jeg får mulighet til å anskaffe meg en ny.

*Snufs*

Ingen kommentarer: