torsdag, april 17, 2008

Vi har sagt opp leiligheten. I følge kontrakten vår, må vi i to måneder framover være tilgjengelige der hver tirsdag og torsdag så folk kan komme på visning. Hvilket vil si at leiligheten må være presentabel hver tirsdag og torsdag, for da kan Trine Lise plutselig komme på overraskelsesbesøk med en gjeng potensielle leieboere på slep.

Til nå har en av hver dag passert, og la meg presentere en interessant observasjon:
Hver tirsdag og torsdag vokser senga mi. Den blir omtrent 10 cm høyere... på det laveste.

Som dere ser (eventuelt ikke ser): Militærisk perfeksjon, for å skape en jevnest mulig overflate.

Skulle gjerne sagt at dette normalt ikke er tilstanden på rommet mitt.. meeen det ville vært en løgn. Eller. På en måte er det jo ikke helt vanlig. Jeg pleier jo aldri å gjemme rot og annet under sengeteppet for å lure besøkende til å tro at de har med et utsøkt prakteksemplar av et ryddig menneske å gjøre. Jeg pleier heller å nekte adgang til rommet, og unnskylde meg med at "åh.. nei det e så rotetet der nå", mens jeg satser (i mitt stille sinn) på at folk bare antar at jeg overdriver, og at egentlig er det ikke så rotete som jeg vil ha det til.

Uansett. Til høsten blir det ny leilighet og nye muligheter. Jeg har planer om å opprettholde en jevn ryddighetsfaktor på mitt eget rom.


Er det forresten noen som har lyst til å bo i Sinsenterrassen? Si ifra, så skal jeg si ifra til Trine Lise. Så slepper vi kanskje disse hersens tirsdagene og torsdagene.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å jasså...? Har du brukt samme "rydde-metode" hjemme i Grimstad også?...Uten at vi har merket det...?
Mamsen

Kathrine Løsnesløkken sa...

Hehe, ja, denne metoden var ny. Liker den, liker den :-).

Hvor blir du av til høsten da?

Anonym sa...

e blir i oslo.. bare at mi ska bytte leilihget. Vett bare ikkje hen ennå.

katrine i bergen sa...

men mariann! det er jo så god plass i bergen;)

Elisabeth sa...

for tre, sant?
hvor mye betaler dere i måneden?