tirsdag, juni 05, 2007

blabla

I dag har jeg spist TRE pinneis (Tro meg. Det er ikke daglig kost.) uten å betale et rødt øre. Den første, Isabella vanilje med sjokoladetrekk, mottok jeg riktignok som betaling/belønning/takk for bortimot 7 minutters arbeidsinnsats på Fjellhaugkjøkkenet etter lunsj. Men de resterende to, en lollipop og en pinup, ble gitt meg av rein godhet, deleglede og medmenneskelighet. Tre små gleder midt oppi eksamensstress og andre bekymringer.

Forresten.

Jeg minnes vagt noe jeg lærte en gang i mine glade ungdomsdager. En husker kun 20% av det en leser.

Med andre ord: Man glemmer 80% av det en leser. 80%! Det gjelder vel helst lesing i form av skippertak. Og dermed gjelder det meg. Først nå begynner dette faktum faktisk å bekymre meg. Noe grenseløst.

2 kommentarer:

Hege sa...

men du får da sikkert ikke om mer enn 20% av pensum på eksamen? ikke noe problem, min kjære Mariann!

Elisabeth sa...

grøss og gru!