søndag, juni 03, 2007

Et nytt "What to do?"

Livet mitt er ikke bare enkelt for tiden. Litt mer opptar hjernen min, enn den er i stand til å håndtere.

Sommerplaner.
Eksamenslesing.
En altfor nærliggende eksamen.
Diverse andre små og store daglige bekymringer:
Hvilke sko skal jeg ha på?
Hva skal jeg spise til middag i dag?
Skal jeg spise middag?
Hvordan skal jeg klippe meg?
Når skal jeg reise hjem?
Bunad eller ikke bunad på avslutningsfesten ? (Faktisk en problemstilling jeg har grublet urovekkende mye over de siste dagene).
Skal jeg opp til frokost på Fjellhaug i mårra?

Og, som om ikke det var nok, så begynner tankene om neste år å skremme meg.

Har jeg valgt riktig?
Kan jeg bli lektor?
Kan jeg bli lektor i nordisk eller engelsk?
Kan jeg i det hele tatt undervise?

Sånn har jeg det hvert år på denne tiden, så det er bare normalt. Men det har dukket opp et nytt problem: Jeg mangler 10 poeng for å få fullt stipend til neste år. Hva gjør jeg? What to do??

Exfac med M2?
Et eller anna fag på universitetet? (vet ikke om det overhodet er mulig)
Noen bibelfag på M2?
Gresk? (faktisk det eneste som virkelig frister, men litt upraktisk når det gjelder tidspunkt)
KRL 105 som fjernstudent, og dermed fullføre grunnfaget som jeg ikke får i år?
Prekenlære?
??

Der er mange muligheter. Men muligheter krever en avgjørelse. Jeg er ikke i stand til å ta avgjørelser akkurat nå. Jeg har for mye annet å tenke på.

2 kommentarer:

Hege sa...

"KRL 105 som fjernstudent, og dermed fullføre grunnfaget som jeg ikke får i år?" høres ut som det lureste spør du meg.

Tar du med deg skjeen min når du kommer? Når kommer du? ca?

Nå er det så sinnsykt SOMMER hjemme!!

Anonym sa...

hvilke skje?