søndag, juni 24, 2007

Min St Hans

Dagen startet med noen timers jobbing. Jeg solgte sko og rydda lager.
Da jeg var ferdig labba jeg hen til Grømbukta for å hente bilen, og kjørte hjem..
..for å pakke klær og kamera.

Så bar det ut på sjøen. Vi tok en koselig liten putretur inn til byen der showet foregikk (båtpynt-konurranse og slikt)..

..og forbi Kuskjær..

..før vi la til i Paradisbukta, og kunne slappe av (i den plutselige regnbygen) med litt lesestoff ..

..under den nye vantette kalesjen vår..

..mens andre var ute og grilla.

Pappa syns ikke det gjorde noe at det regnet..

..for han kunne bare trylle fram et lite, men stort nok, kjøkken,
så ble det middag den dagen også.


Litt ut på kvelden tente de bålet på Marivold, og vi koste oss med hyggelige naboer..

..og kaffemat.

Pappa måtte feste loddet på ankertauet i tilfelle noen av båtene som kom for å se på bålet skulle komme for nært.
Det gjorde de heldigvis ikke, og snart kjørte de vekk alle sammen, for å se på bålet på Kuskjær.
Det var ikke nok dyner i båten, så jeg måtte reise hjem for å sove i min egen seng.

Hva gjorde du på St Hans?

2 kommentarer:

Anonym sa...

e va på øya :) -hesnesøya altså
leste bok
spiste digg mat
nøyt regnværet og tordenskrall
sov i køyeseng
våknet opp til deilig sommervær
masse sol og vind, men e fant en lun plass tilslutt
solt meg og lest i hele dag
:)

var innom skobutikken din her en dag, men da jobba du ikke...prøver igjen en anna dag :)

Ragnhild sa...

hei på deg tuppa!
Jeg var hjemme under det store partyteltet på verandaen, med en svær presening over der igjen....
Så grilla vi, en liten gjeng fra Froland...
Skal vi vnart finne på noe?
Jeg har funnet tilbake (nesten) formen min, så nå er jeg klar for å finne på noe!!