tirsdag, november 14, 2006

Svidd brød, Matteusevengeliet og julesanger

I kveld satte e et brød inn i ovnen.. sånn et halvstekt som ska stå i 18 min.. nå, kanskje halvannen time etterpå tok e det ut..

Det va Ragnhild som spurte om e gadd å sette det inn, for det hadde vært godt med nytt brød i mårra tidlig.. Sånn gikk det.. Vil bare beklage Ragnhild.. for at e ødelagg frokosten din i mårra.. ikkje meininga..

Men(!) gleden oppi i det heile e det at brødet vel strengt tatt fremdeles e spisende.. må bare skjære vekk kanskje en halv cm skorpe først.. Syns igrunn ikkje det e så galt, i og med at det har stått så mye for lenge i ovnen..

En anna gledelig ting som e har funne ut a i kveld, det e at Kvalbeins fortolkning t Matteusevangeliet e ein god og lettlest og interessant bok.. pensumbok.. Det va igrunn derfor at e glømte brødet. E lå å leste litt, og så ska jo e lese minst 10 sider pensum hver dag resten a skoleåret. (det e planen jaffal) Men i da har e lest 25!! på ganske kort ti :) Storfornøyd!!

I tillegg har e vært på kor.. "Joy to the world, the Lord is come!!!" Ja, e syns det e for tidlig å synge julesanger i november. Men. I kor e det liksom tillatt... det e rett og slett nødvendig.. Og det beste a alt, det e det at det blir veldig bra!!

11 kommentarer:

Mariann, sa...

svidd pepperkake-brød

Elisabeth sa...

Hei Mariann! Koselig side! Hvilket kor går du i?

Mariann, sa...

angelos i vestre frikirke.. veldi moro..

Hege sa...

du? har du lest rapporten fra neset-komiteen? de skal ta opp nesets fremtid på neste menighetsmøte. har lyst til å gjøre noe for at nestet skal kunne gå en lys fremtid i møte.. men så er jeg ikke der engang! trist... Vi kan skrive brev? :D

Mariann, sa...

mi kan skrive i mårra når du kommer.. e gleder me!!! :)

Andreas sa...

Sånt skjer.. (med brødet altså)..

Du er flink til å lese! Men lektorer skal vel være det, så da..

Mariann, sa...

ja.. endelig godt e ska bli lektor.. får e brukt talentet mitt:)

Tonje Margrethe sa...

Ja enig narve...heem...igjen må jeg si at jeg er stolt av deg....beundringsverdig:)

Tonje Margrethe sa...

Ja enig narve...heem...igjen må jeg si at jeg er stolt av deg....beundringsverdig:)

Tonje Margrethe sa...

Ja enig narve...heem...igjen må jeg si at jeg er stolt av deg....beundringsverdig:)

Mariann, sa...

godt du skrive det tre ganger tonje... så overser e det jaffal ikkje