torsdag, november 09, 2006

min barndomsdrøm

Som liten hadde e ganske mange rare ønsker... Mens andre småjenter ønska seg barbiehester, dokkeklær og minnebøker med søte små bamser på utsia, ønsket lille Mariann seg regulering, briller, lapp over øyet, underbitt, fregner, brukket bein og brukket arm. De to siste måtte selvfølgelig skje få på ulike tidspunkt, så e kunne få prøve å gå både på krykker OG med armen i fatle.

Men ingenting a dette fikk stakkars lille me noen gang gleden a å oppleve...

Ja, e va et merkelig barn...

Det som nå har skjedd e det at forrige gang e va hos tannlegen, gjorde han en interessant oppdagelse: E har underbitt! Riktignok gjelder det kun nedre hjørnetann på høyre side, men e har underbitt!

over: langhårete collier kan også ha underbitt


Det va med stor glede e mottok beskjeden om at e nok ikkje har vært så vanlig og perfekt (les: kjedelig) liavel... Ein a mine barndomsdrømmer gikk oppfyllelse, og det e stort for me! Bare synd e oppdaga det så seint... men.. bedre seint en aldri.

11 kommentarer:

Mariann, sa...

litt feil oppsetting på dette innlegget... noe skjedde da e lagra den... hmmm. Men dere skjønner.

Anonym sa...

GRATLA!

Tonje Margrethe sa...

he he he...grattis vennen..tidig du..he he..bare så du vet det setter jeg utrolig stor pris på deg!!

Hege sa...

jo, den spalta du snakker om, heter Lises skriblerier, gjør den ikke?

Du må sjekke ut lysekronene på siden min! :D

Andreas sa...

"regulering, briller, lapp over øyet, underbitt, fregner, brukket bein og brukket arm"

Du kan få noen fregner av meg.. Ellers har jeg heller aldri hatt noen av de andre tingene du "drømte" om.. Kan ikke akkurat si at jeg har drømt om regulering, briller, lapp over øyet og underbitt..

Men jeg har faktisk tenkt på at det hadde vært litt underlig å oppleve å knekke begge beina i en skikkelig grisetakling på en fotballbane en gang.. (så lenge det ordner seg etterpå)

Sick.

christel sa...

der va ett eller anna som aldrig heilt stemte på fjeset ditt.... det va altså dinna tanna?? og tannlegen din he på en måte aldrig lagt merke t tanna di før no? hmh... tenk på alt det andre i munnen din han he oversett....:)

mariann..du e fin du..akkurat sånn du e, med eller uten feil på tanna:) ej e utrulig gla i dj snupp! du e digg å tilbringe dagen og natta med...:)

christel sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Mariann, sa...

Andreas.. e kan få fregnene dine, og du kan få underbittet mitt... JA!!!

marenioslo sa...

vittig at æ også drømte om underbitt!

Mariann, sa...

e å du maren... ska sei..ska mi starte en klubb?

Andreas sa...

"Underbittsklubben".. Med tanke på foreløpige medlemmer bør den inneholde håndarbeid på samlingene..