mandag, januar 14, 2008

Sognsvann - Frognerseteren

Skituren gikk ikke helt som den skulle.

For det første gikk løypa så godt som bare oppover. Noe en kan skryte av i ettertid, men som ikke er fullt så gøy når en befinner seg i en tilsynelatende endeløs motbakke med litt bakglatte ski. (Nå skal det sies at dagens smøring overgikk alt jeg tidligere har oppnådd innen selvstendig skismøring - skjønt så selvstendig var det da ikke. Stor takk for gode råd og veiledning rettes til Ranveig og Hanna)

For det andre: Da vi endelig kom til en lang nedoverbakke, en sånn som du får skikkelig fart i, da klarte jeg og falle. Jeg mener VIRKELIG tryne. Hvordan det skjedde trenger vi ikke å gå så dypt og grundig inn på, men jeg kan si såpass at det kom som følge av en kombinasjon av mine foreldede skiferdigheter og et stk distraksjonselement i form av en gammel mann som sto farlig nær sporet jeg kom susende i. Uansett. Jeg fallt og snøen spruta.

Denne hendelsen fikk to svært uheldige utfall:
1. Den nye skistaven min (ganske nøyaktig et døgn gammel) ble en smule bulkete og bortimot ubrukelig.
2. Jeg skada beinet mitt. Så trapper og stiger er ikke akkurat det jeg foretrekker å ferdes i for øyeblikket, i og med at jeg sliter litt med å løfte høyrebeinet. Kombinert med en veldig lemster høyrearm er det vanskelig å snu seg i senga og å reise seg hvis jeg ligger på høyre side, og siden jeg må ege meg ned til kortenden av senga for å komme ut av den, er det å stå opp også blitt en kraftanstrengelse jeg trives svært dårlig med.

Hvor lenge bør en vente med å kontakte en lege når en ikke vil virke hypokonderisk?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe... vel kanskje ikkje tipsa var så gode siden du hadde bakglatte ski... men mine satt perfekt så kanskje det var fordi du ikkje fulgte råda vi ga? Hehe... eller kanskje vi suger til å gi råd!!! Men fallet var til 6 på terningen altså... e LO så e grein!!! Kjipt at du skada det, men men... Staven var det verre med! Vel vel, bedre lykke neste gang! Hold deg på beina:) Eller gjer som Hanna, ta mageplask når du står i ro, då blir du i allefall ikkje så ødelagt;) Hehe, e gleda me til neste gang! Ka med nordmarka rundt??? E e KLAR;=)

Kristin sa...

Hypokondrisk ja... hvis du enda har vondt bør du nok oppsøke en lege..

Per Inge Belt sa...

e gjekk ca et døgn med ei lunge til e gjekk til legen..hadde litt samme redsel for å virke hypokondrisk..hehe..men ja e lærte at en tur til legen kan faktisk hjelpe..hehe..

synnøve sa...

Hm..ja. E ville nok ha tilkalt legen før e fikk vondt, bare sånn tilfelle. En lege i lomma e bedre en to på kontoret! Ha alltid 113 tasta klart sir no e :D e du heldi e han fin også ;)