mandag, januar 21, 2008

Å du å du

som tia flyr når en har det gøy. (Og så skremmende mye fortere den går når den den egentlig burde gått seint. Eksamensangst allerede nå. Men det er en anna sak.) Hadde gleda meg leeenge til helga jeg. Plutselig kom den. Og plutselig var den over. Synd med det.

Uansett her kommer en liten bildeserie med noen av helgas begivenheter:
Lørdag tok jeg turen til Drammen for å feire farmors 85-årsdag i Drammen. Koselig å se slekta igjen.
Sanghefte hører alltid med når Buarøy steller i stand til fest. Her drar pappa igang kanon på en av allsangene. Kom skal vi klippe sauen.. Muligens ikke veldig vellykka.
Duplo er like gøy, om ikke enda gøyere, nå, som da jeg var liten. Her er huset som jeg og Oda Emilie bygde. Tidenes drømmevilla. Med rulletrapp i bro over en elv, flammehav som kan slås av om natta så noen kan sove oppå der, hage med stoler til picnic, og selvfølgelig et fly med egen flymann, som kan fly alle til Afrika og Spania. Og Grimstad. Fireåringer har virkelig fantasi! Nå er det natt:

Og nå har alle stått opp:
Søndagskveld var det håndballkamp i Drammenshallen. Vi fikk med oss Danmark-Russland og Norge-Montenegro. Livat. Jeg hadde også sånne lange morsomme lydgreier som Jan Egil holder på.. bare at noen dytta de ned under tribunen.

Jeg har aldri vært på sånne skikkelige håndballkamper før, så jeg var litt spent. Litt skeptisk også, for å være ærlig.. Men konklusjonen ble at håndball er gøy live også. Det er ekstra gøy og se på trenerene. De tar helt av. Dessuten er det ikke så farlig om de lange lyd-greiene detter under tribunen. Går like greit å klappe.

Det eneste jeg savna var Ranveig. Ikke fordi de tre over her ikke holdt mål, men rett og slett fordi jeg skulle likt å høre om hun hadde overdøvet resten av hallen. Det tror nemlig jeg hun kunne klart. Lett.

Fin stemning..

Her jubler danske supportere over dansk seier. Så omtrent likt ut da Norge vant etterpå. Bare litt mer blått.

Fin helg.

3 kommentarer:

christel sa...

Ej synst det var flott at du putta inn eit bilde av pappan din Mariann;) Det bildet pynta bloggen din litt! Ellers såg det jammen trivlig ut på fest:)

Marita Fahre sa...

Stemning på kamp ja :o)Går det ellers bra? Kjekt å begynne på koret igjen etter jul?

Narve sa...

JAAA Ranveig ville LETT overdøvd alt. Når d e sport på tvn her, drysse d jo maling av taket. I leilighetene i etasjen over. I nabooppgangen...

Ranveig, hvis du lese ditte: Vi e veldi gla i d altså:P