søndag, november 01, 2009

Time Shift

Det skjedde i år igjen. Som alltid. Jeg tenkte på det igår på dagen. Og så huska jeg det fremdeles litt ut på kvelden. Og jeg husker vagt at jeg tenkte "Jeg MÅ!!! huske det når jeg kommer tilbake til rommet mitt!" mens vi traska tilbake til SMU klokka seint i natt.

MEN. Så slutta jeg å tenke på det da jeg kom til rommet mitt. Og tankene mine var alle andre steder da jeg skulle slå på alarmen på mobilen. Og, da var det gjort, for noen mennesker tenker ikke så veldig mye rett etter de har stått opp, og dette gjelder i høyeste grad meg selv. Dermed huska jeg det ikke før jeg sto utafor kantina litt over klokka 9 idag tidlig og undret meg over hvorfor den fremdeles var stengt.

Jaja. En overraskende smart finne foreslår at jeg bare kan la klokka mi være resten av dagen, og heller stille den neste natt. På den måten kan jeg få en ekstra time da i stedet. Hadde vært en god ide det, hadde det bare vært litt mindre enn 100% sikkert at jeg kommer til å glemme det igjen...


Jeg antar at dere alle stoppet opp etter første avsnitt og undret dere grundig over hva jeg kan ha gjort ute til klokka seint på natta i natt. Så, nå skal dere få høre:

Det har seg nemlig sånn at igår var det ikke bare 492 år siden Martin Luther slang tesene opp på kirkedøra, det var også Halloween. Personlig finner jeg kun den første feirbar, mens den andre fint kunne ha pellt seg tilbake til Uniten, og blitt der. Dessverre tenker ikke alle som meg, og dessverre er jeg litt for enkel å overtale, så mot alle mine prinsipper stakk jeg på Halloween Party. Og det var jo veldig moro. For selv om jeg ikke er verdens største fan av Halloween, så er jeg ihuga tilhenger av utkledningsfester! (STORT pluss i margen til alle som arrangerer noe sånt, og inviterer meg.)
Mr Pumpkin

Personlig fikk jeg ikke tid til å finne meg et kostyme, så jeg troppet opp uten. (Neinei. jeg stilte ikke opp i nettoen altså.. men i vanlige klær). Det interessante var at det likevel var fire folk som spurte meg om hva jeg hadde kledd meg ut som (og det var før jeg fikk låne den lua).. hmm... vet ikke helt hvordan jeg skal tolke akkurat det...

Dracula, Draculine, Robin og Washroom Fairy.

Jeg skjønte ingenting når denne her plutselig begynte å snakke svensk til meg... Ikke så lett gjenkjennelig akkurat. Men i og med at der kun er en person her som kan snakke svensk, så gjetta jeg det fort..
Cowgirl og ehhh.. ingen forsto egentlig hva Ysaac prøvde å forestille...

Verten med jello shots. Naiv, som bare jeg kan være, tenkte jeg: "Ååå. De servere gele her!! O herlige barndomsminner!!" Ehh.. not so much. Kan ikke huske at mamma noen gang putta vodka i gelekreasjonene sine. Jeg holdt meg selvfølgelig unna disse... :)

Ragnhild! Han til høyre ligner seriøst på Ryan i the OC!!! Bare ikke så mye akkurat her.

Voodoo-dukke og en ehh.. rød pusekatt??

7 kommentarer:

Astrid Louise sa...

Eg e nok ingen stor fan av den feiringå eg heller, men detta såg jo kjempekjekt ut:)

mamsen sa...

..Du husker riktig, INGEN vodka i geleen hjemme hos oss !! Og heller ikke blå gele!
Men, så kledelig hatt/lue du hadde fått låne !! Sikkert artig kveld.

Narve sa...

HOHO!!!! E e klar for ny utkledningsfest når du kjem att!

Hege sa...

jeg mener å huske at du har gjort den feilen før? menne... hvorfor stiller dere klokka seinere enn oss?

Det får være lov å feire Halloween når man ikke er i sitt hjemland.. mys bra kostymer der, da! =)

mariann sa...

Jada.. den feilen har e gjort hvert bidige år sa langt t bake e kan huske.. Heldigvis skjer det kun når mi ska stille klokka t bake.. ikkje fram.

Og, ja. E e jo her blant anna for å bli kjent me en anna kultur.. og Halloween e jo en viktig tradisjon her i landet, så det skulle jo egentlig bare mangle at e ikkje utforska begivenheten et lite grann.

AuntB sa...

Halloween er nok litt større i Amerika enn her, ja. Iallefall her på Naveråsen! Vi hadde bare småtasser som ringte på, med laken og maske og med et ganske stort spann i hendene... De sa pent 'tusen takk' og jada, vi skal pusse tennene i kveld' og så viste de meg at de hadde refleks på cheroks'ene. Ikke noe vodka i snacksen her, nei! Akk ja, niesen min har blitt voksen, gitt (og fornuftig heldigvis!)
Ha det fortsatt fortreffelig flott, du min favoritt-niese!
PS. hatten din ser egentlig ut som en fengsels-lue, - lånt av B-gjengen i Donald...

mariann sa...

Fornuftig som få.. i hvertfall her..

Ja, når ungene e så søte som de ofte kan være, e det vanskelig å være ihuga motstander a halloween..