torsdag, oktober 22, 2009

final exam

Så, vi har hatt store planer om å reise til New York etter siste eksamen. Vi har bare venta på at jeg og ei anna skulle få vite når vår siste eksamen finner sted, slik at vi kan hive oss rundt og bestille billetter. De blir ikke akkurat billigere med tiden.

Eksamensperioden her på huset strekker seg fra 3.-19. desember, og vi håpte på at eksamenen skulle lande på en dag rundt midten av måneden. Vi var ganske sikre på at den skulle det, for noen, det vil si en fyr som jobber på International Office, ga oss gode grunner til å tro det.

Men selvfølgelig. SELFØLGELIG. Vår eksamen landet på det absolutt siste mulige tidspunktet: 19. desember, kl 7-10pm. Ja, "pm". Som i: "post meridiem". Som i: latin for "etter middag". Som i: tidsrommet mellom tolv på dagen og tolv på natta. Noen som fatter poenget her eller?? Jeg har eksamen fra sju til ti på kvelden. Eller 19.00-22.00 på godt norsk.

Jeg som har klaget over at eksamenene ved UiO har vært så langt utpå ettermiddagen som halv tre. Nå er det ikke en gang ettermiddag lenger når eksamenen min starter.

Hjernen min fungerer ikke på kvelden.

Men sånn er det nå bare. Til New York har vi tenkt oss uansett, om vi så må reise midt i eksamensperioden...


P.S. Nevnte jeg forresten at 19. desember er en lørdag?

4 kommentarer:

paps sa...

You lucky girl............

Narve sa...

FYDDA!!! Ja, New York e faktisk viktigere enn gode eksamensresultat.

Hanna Elise sa...

STRAFF (me bergensk 'r'/ eller skal ej kalle den "r uvulaire) De va elendi! Du kan nå vurdere å feire jul i the big apple då? De funka i kenya å då va nyttårsfeiring i Norge EKSTRA gøy. Men Friggin 7 om kvelde?! De burde faktisk ikkje vær lov!

synnøve sa...

blame candada, blame canada... ok?