søndag, oktober 11, 2009

Shopping

Jeg må bare ærlig innrømme at jeg står i stor fare for å gå på en smell når det gjelder sko-shoppe-stoppen min.

Det er ikke bare det at jeg er litt for glad i å kjøpe sko, selv om det nok har en god del å si i denne saken. Jeg tror faktisk, med hånden på hjertet, at jeg skulle klart meg utmerket fint uten å kjøpe sko her, om de bare ikke hadde vært så billige. Når et par lekre burgunder Converse-sko selges til den ringe sum av 50 dollar eller et par søte Keds kan fås for latterlige 30 dollar (1 dollar = 5,6 kr.. you do the math), som er godt under halvpris av norsk pris, kan du vel skjønne en stakkar omsider vil la seg friste.

Men altså. Jeg har ikke sprukket enda. Jeg har igrunn vært veldig sterk. Jeg var foreksempel på shopping i dag, og der var mange fristelser ute og gikk, ja. Mange. Kjøpte jeg noe? Ja. Men kjøpte jeg sko? Nei.

Og apropos dagens handletur. Hvordan i all verden skal jeg kunne vite forskjell på sheet og sheet??? Jeg trodde jeg kjøpte laken. "Twin Sheet Set" sto det, noe jeg tolka dithen, at her får du søren meg to laken i samme pakke. Men tror dere ikke jeg endte opp med ETT dynetrekk og ETT putevar? Joda. Et veldig søtt et, vel og merke, men likevel...

7 kommentarer:

Narve sa...

Eh, hadde du tenkt å sove på et storblomstrete LAKEN? Zpezielt.

Men du, angående sko, here's a thought: Koss filln ska du få dei hjem hvis du kjøpe, tja, konservativt overslag - 14 par liksom?

mariann sa...

Ja.. den lille japaneren e var på handletur me klarte å overbevise me om at man må jo ha et søtt laken (dessuten e mønstrete laken ganske vanlig)

E har tenkt litt på akkurat det. E måtte i såfall begrensa me t så mange som får plass i den ene ekstra kofferten e uansett må ha med me..

Og,siden e uansett må ha den me, så vil jeg si det bare er riktig å fylle den opp t randen, sånn at de 100 dollarene det koster med ekstra bagasje ikke føles så bortkasta...

Hege sa...

synes du gjorde en god deal der, jeg. med det skjønne sengesettet! =)

Camilla sa...

Jeg er tilhenger av at man kjøper sko når man kommer over sånne kupp ;o)

Håper at alt er bra der nede.

Klem fra Camillagorilla. (Jeg har gått på utallige skosmeller etter at jeg sluttet på skoringen)

Mariann, sa...

En god deal, ja. Det kunne ha vært værre.. det kunne jo fort ha vært noe jeg absolutt ikkje har brukt for. Som gardiner. Eller en bukse. Eller et biltrekk. (Ja blomstrete bukser av denne typen ER ubrukelig)

Camilla, det e godt å vite det finnes likesinnede der ute.. en som vet hvordan det er...

synnøve sa...

Ahahaha! E kan IKKE se for me du i sånne bukser. Eller jo, men nei. Hihihi!
Mønstrete laken e ikke vanlig. E har aldri sett d..tror e.

AuntB sa...

Sko......... skjønner deg veldig, veldig godt, men
- kjøp heller et fingerbøl,du -
det er en souvenir som tar liten plass i kofferten! Tenk så mange
du får på kiloen, da gitt...