tirsdag, oktober 06, 2009

Summit

I helga satt jeg igjen kursen vekk fra Halifax. I god gammel Mariann-har-vært-på-tur-og-skal-prøve-å-forklare-hvor-hun-har-vært-ånd, har jeg igjen laget et lite kart:Det ser kanskje litt unaturlig ut at kjørestreken er så rett, men det skulle ikke forundre meg om det faktisk ser sånn ut i fra lufta. Nova Scotia er ikke akkurat et tettbebygd strøk, noe som åpner for muligheten for å bygge ganske rette veistrekninger. Mesteparten av den litt over totimers-lange kjøreturen fant sted på en og samme vei, med mange, lange, rette sletter med skog og atter skog på begge sider. Heldigvis var jeg i godt selskap, hvis ikke kunne det fort blitt veldig kjedelig.

Det var den kristne studentgruppa her på huset som inviterte meg med på deres årlige helgetur, også kalt Maritimes Summit. Som navnet tilsier, var denne turen for studenter fra alle universitetene i the Maritimes. For de som ikke vet hva the Maritimes er, kan jeg fortelle at det er tre av de fire provinsene som utgjør regionen Atlantic Canada: Nova Scotia, New Brunswick og Prince Edwards Island.

Helga besto av møter, seminar, leirbål, spill, sprettertkonkurranse, lek og moro, og jeg ble kjent med mange nye folk. De fleste som var der går enten på Saint Mary's eller Dalhousie University her i Halifax, så muligheten for å holde kontakten er ikke så gal.

Sprettertkonkurransen sto mellom to Saint Mary's-lag og to Dalhousie-lag. Med en overdimensjonert sprettert, ypperlig laginnsats og upåklagelig selvoppofrelse (Vi snakker grønske, skrubbsår og lettere forstudd ankel) dro laget mitt seieren i land.

Det var det eneste bildet jeg har fra helga som egner seg for publisering. Jeg må nook ut på tiggerunde for å få tak i noen flere.

6 kommentarer:

Astrid Louise sa...

Hørtes kjekt ut:) tusen takk for kort:) fekk d i posten idag!

Anonym sa...

Jaaaaa takk for kortepetter!!

Å e e storfan av karta dine. Å lika å se bevis på flere venna :P

Anonym sa...

...Åsså lure e litt på koffor alle dei talla kommer opp istedenfor navnet mit...

- Narve :)

mariann sa...

men, narve. Du kan ikkje vite sikkert ut fra bildene mine at de folka faktisk e vennene mine og ikkje bare noen e fant på gata som lot seg fotografere sammen med me.. kanskje mot en liten slant med penger...

Narve sa...

Hmmmm... Godt poeng. Men da viste du i tilfelle guts, så e e stolt uansett ;)

Hanna Elise sa...

Du? Ej syns ej skimta en HOTTEpetter bakerst der :) Stemme de? Legg inn nåkken aksja å ta nå me dej heimjenn hit. Ej gleda mej til bryllupe :)