tirsdag, september 29, 2009

Hvalsafari

Med Whale Watching-sesongen på hell, hadde jeg slått meg til ro med at det ikke ble noe hvalsafari på meg i høst. Men i går ble jeg invitert med på en tur som skulle gå rett utenfor Halifax. Tross anbefalinger fra flere hold om å la det være, fordi sjansene for å se hvaler nå begynner å bli minimale, bestemte jeg meg for å gjøre et nytt forsøk.

Og godt var det. For vi så intet mindre enn EN hval!! Ikke så mye, sier du? Kanskje ikke, men vi så den FLERE ganger!!

Beviset:Dessverre hadde hvalepetter viktigere ting fore enn å posere for kameraet, så bildene blei litt sånn halvveis. Men det var så sykt verdt de 40 dollarene vi måtte ut med for turen!

Reisefølget:Kai og meg selv (Se, Narve. Jeg har minst en venn.)

Georg og Aapo
og Veronika og Lydia.

6 kommentarer:

paps sa...

Si meg kjære lille søte snille deg. Når får du tid til alt det som skulle skje på skolen, og som du skrev om i ett av dine første innlegg her......... ;-)

mariann sa...

Kjære far, det får jeg tid til på de fem til åtte timene jeg har til rådighet om morran før timene mine begynner... Heldigvis er jeg utstyrt med en grie dose selvdisiplin når det gjelder slike ting, så det går faktisk veldig bra!

Bortsett fra de daene e plutselig ender opp me å snakke me noen på skype i det tidsrommet...

Dere må forresten laste ned skype, paps. For da kan mi ringes heilt gratis! Asbjørn kan vise dere åssen.

paps sa...

Visste jeg kunne stole på deg, lillegull ;-)
Og til de som lurer på ordbruken her, så er dette helt uvanlig...

Skype sier du. Har hørt ordet før, men skal vi altså lære noe helt nytt igjen. Er ikke akkurat tenåringer vet du, men kanskje oppegående nok til å prøve.

Skype, here we come (forhåpentligvis når vi har fått en innføring en gang)

Narve sa...

WOWZ e e stoltepetter av d! Flotte venna har du også. Å d va ein sexy kval.

Ragnhild sa...

MARIANN! E savnår du!

Tone sa...

Det er jammen med godt å observere at alt står bra til med deg! Akkurat som om jeg tvilte på at du ikke skulle ha det fint da du dro - neppe! Lyke til videre. Du er kul! Digger motet ditt!