tirsdag, oktober 13, 2009

Financial Fuss


I følge mine egne beregninger skulle Saint Mary's skylde meg 766 dollar, eller omtrentlig 4300 kroner. Ja, det er en god del penger, det. Men da jeg sjekket studentkontoen min sto det at det er jeg som skylder. 292 dollar.

Litt forkrekket trasket jeg bort til Financial Office for å finne ut av hvordan dette kunne ha seg, og etter 45 lange minutter der kom vi fram til svaret:

1. Jeg har ikke betalt neste semesters depositum på rommet mitt: 500 dollar.
2. International Differential Fee for et av emnene mine er ikke blitt betalt: 558 dollar.

Så ja, det forklarer saken...


Men heihei. Vent nå litt.

1. Jeg skal ikke bo her neste semester, ergo, jeg skal ikke betale depositum for neste semester heller.

- Oi, ops. Det har vi ikke fått med oss.

2. Jeg skal ikke betale International Differential Fee. Jeg fikk jo en mail som sa: "You are waived IDF."

- Åja, men det er det Universitetet i Oslo som skal betale. Du får kontakte dem.


Så jeg gjorde det, da. Og svaret fra UiO lød omtrent slik: "Vi dekker ikke slike avgifter, den må du betale selv. Men snakk med lånekassen, kanskje de hjelper deg."

eeeeh...


Jeg er lettere forvirret nå. Jeg VET at jeg ikke skal betale den avgiften selv, det har jeg skriftlig bevis på. Jeg vet bare ikke hvem som skal det. Og det ser ut som at ingen andre vet det heller...


Fint.

3 kommentarer:

synnøve sa...

..og lånekassen e jo ikke dei enkleste i verden. som da e ikke hadde tatt opp lån men allikavel stod oppført med 70000 i lån og dei nekta å slette d.

Så du får ha lykke til! Stå på krava! Ikke betal!

mariann sa...

Men, se der. Nå ordna det seg.

Hege sa...

flinke mariann=)