søndag, november 29, 2009

For mange penger...

Da jeg skulle velge meg Meal Plan for høsten gikk jeg for den dyreste varianten. Den som gir meg fri tilgang til dining hall 24/7. Eller i hvertfall fra 7.30 am til 7.30 pm. Og det skulle vise seg å være et smart valg, siden jeg attpåtil hadde satt Vanier Residence, som skulle vise seg å være eneste bygning i the Residence Complex uten kjøleskap i fellesarealene, øverst på ønskelista. (Nå skal det sies at i min etasje er det ikke fellesareal i det hele tatt, da, så jeg tror vi kan kalle det ekstra flaks) Så uten kjøleskap (og selvfølgelig uten kjøkken også) kunne det fort ha blitt en dyr affære å holde liv i meg denne høsten. Flaks for meg at jeg gjorde slik et grundig gjennomtenkt valg en gang i juni. (Helt idiotisk at de forventer at man skal bestemme seg for slike ting lenge før skolestart, når det ikke står noe om slike ting på hjemmesiden deres.)

Med denne Meal Planen fulgte 200 flex dollar som jeg kunne bruke på alle stedene de serverer/selger mat på campus. Jeg bestemte meg tidlig for å være sparsom med disse pengene, slik at de skulle kunne vare så lenge som mulig.

Her forleden sjekka jeg kvitteringa mi for å se hvor mye jeg har igjen av disse 200 dollarene, og jeg fikk meg en aldri så liten overraskelse. For der var intet mindre enn 119 dollar!! Det vil si ca 650 kr. Alt dette må jeg bruke opp før 3. desember, det ville jo vært en skam om disse pengene bare skulle gå opp i røyk, ville det ikke? Det eneste er at mat og drikke er så uhorvelig billig her. I slo jeg meg løs på Tim Hortons og bestilte en liten kaffe, en appelsinjuice på boks, en ham & cheese tea biscuit og en cookie. Og det til den altfor ringe sum av 3.58 dollar... det sier seg selv at jeg aldri kommer til å få brukt opp pengene mine på den måten.


Men, akk.. det er nå bare penger.

3 kommentarer:

Narve sa...

Tips: D kalles å spandere.....

Hege sa...

menne hvorfor må det være brukt opp innen 3. des? Du skal jo være der lenger enn det?
Ellers sier jeg meg enig med Narve- Spander på noen andre, unn deg noe overdådig noe (les: noe litt mer råflott enn kjeks...) eller kjøp inn et lager av tørrvarer som du kan ha frem til du drar hjem. evt. med deg hjem. Synd du ikke kan bruke pengene til å betale for overvekt på flyet...

mariann sa...

Spandere, ja. Joda.. det har e au begynt me... veldig ok det.. får så mange venner. Dei selger ikkje særlig mye tørrvarer her på stedet da.. med mindre potetgull teller... Men det e uansett ikkje så godt..

Og det må være brukt opp innen den 3 for da e skoleåret over.. ikkje eksamenene, da.. bare undervisninga.. heh.. idiotisk.