lørdag, november 07, 2009

Ice Hockey

På fredag tok en fin liten gjeng på sånn omtrentlig 16 stykk turen til ishallen for å overvære Halifax Mooseheads' hjemmekamp mot Val Dor. Det var både underholdende, interessant og overraskende lite kaldt til i en ishall å være. Hal og Max sammen med en liten gjeng ustø guttunger på skøyter ga oss finfin pauseunderholdning.
Og vi vant!!!!!! Jeg tillater meg å bruke en ugrammatisk mengde uttropstegn her, bare for å understreke hvor stor denne seieren egentlig var for oss. Mooseheadsa er ikke akkurat Canadas beste, for å si det sånn. Men i følge noen litt proffere ishockeytilhenger enn meg selv, nemlig mennene som satt bak meg (som jeg tjuvlytta til hele tiden), spilte de ikke så altfor dårlig akkurat denne gangen. Flaks.

Etter kampen stakk hele gjengen til Your Father's Moustache for å spise litt. Vi har vært der så ofte at jeg nesten tror vi kan kalle oss stamgjester nå. Det morsomme er at til tross for at det er ganske mange servitører der, ender vi alltid opp med den samme fyren. Og han er alltid like klomsete og glemsk. Jeg måtte spør om et glass vann tre ganger, men fikk det aldri.

6 kommentarer:

paps sa...

DU på ishockeykamp!!! Det er vel en større sensasjon enn at laget deres vant! Du er jo på god vei til å bli en skikkelig sportsidiot. Stå på ;-)

mariann sa...

oh yeah!! Slike voldelige sporter e laaaangt mer underholdende enn kjedelig forball og slikt som folk driver på med i Norge...

Aunt B sa...

Merker meg at du skriver VI og OSS istedet for DE og DEM - identifiseringsprosessen er igang!

Når det gjelder vannglasset som aldri kom: kanskje du skal ta et bilde av ham? God idè!

(Har vært vanskelig å komme igjennom på bloggen din - kanskje går det nå)

Aunt B sa...

Mens jeg er igang - har du mottatt pakken som jeg sendte til deg (som vanlig post)?

mariann sa...

Ja! Det har jeg. Takk!! Jeg har lett etter en heklebok, men har ikke klart å finne en enda. Men sjekker alle bokbutikker og hobbybutikker jeg går forbi.

Petter, som jeg har kalt dokka, har fått plass på nattbordet mitt :)

Hege sa...

ho-ho-ho! Nå kan jeg kommentere hos deg igjen. Og godt er det! Tenker du har savna meg=)
I morgen skal jeg legge ut mitt siste kunstverk på bloggen. Gled deg!! :D