mandag, november 23, 2009

Vekkerklokke

"iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii (= særdeles ubahagelig høyfrekvent uling med et volum som tilsvarer femten ambulansesirener tilsammen) Do not evacuate! Do not evacuate! This is a first stage alert. iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Do not evacuate! Do not evacuate! This is a first stage alert. iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Evacuate! Evacuate! Please procede to the nearest exit. iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Evacuate! Evacuate! Please procede to the nearest exit. iiiiiiiiiiiii......"

Ja, det er et par ting jeg IKKE kommer til å savne når jeg reiser herfra, som for eksempel:

- brannalarm klokka 02.30 en fredagsmorgen.
- brannalarm klokka 03.15 en anna fredagsmorgen
- brannalarm klokka 04.30 en torsdagsmorgen
- brannalarm klokka 05.45 en lørdagsmorgen
- brannalarm klokka 05.30 en søndagsmorgen
- brannalarm klokka 04.00, 05.15, 06.15 mårran etterpå (pluss en ekstra alarm klokka 05.30 i bygningen vi oppholder oss i mens vi venter på å få gå tilbake, som gjør at vi må ut i kulden og vente der ENDA lenger enn vanlig, for plutselig er der TO alarmer som må sjekkes ut.)

Jada. Life in residence er fantastisk, dere. Eeeeller kanskje ikke så veldig. Det skal bli digg å komme tilbake til leiligheten!

2 kommentarer:

Hege sa...

ah... jeg hadde kanskje trengt en aldri så liten sånn en i dag og i går. sånn ca klokka åtte eller halv ni. Vi hadde besøk i helgen, og det ble sene kvelder og sene morraer. Og jeg har enda ikke kommet inn i den ordentlige rytmen etterpå. Noe som medfører at jeg er hyper på kvelden (når Rune må sove, typisk...), og som et slakt på morraen. jaja. Vi har vel alle våre ting. Kanskje jeg skal være littegranne glad for at jeg ikke har en fullt så ivrig alarm...

mariann sa...

heh.. ja du vækner ganske godt a den lyden.... (bare tenk deg 15 ambulanser med sirenene på inne på et lite nja.. ca 10kvadratmeters rom...) men e kan garantere deg at etter et par sånne, ville du heller vært foruten...