søndag, mai 20, 2007

What to do...

...neste år.
Lektor? Ja. Men hvilke fag?
Religion? Interessant, men har hatt det litt i år.
Historie? Interessant, men usannsynlig vanskelig å lære.
Engelsk? Gøy, greit å kunne, men kan mitt misliker-å-snakke-engelsk-foran-andre-folk-syndrom kureres.
Nordisk? Gøy, men.. nynorsk?? Og norrønt?? Litt skeptisk.
Kunsthistorie? JAA! Men går det i det hele tatt an?

...resten av livet?
Være lektor.. men hvor?
Til USA? Tviler på det.
Kina? Har hørt de trenger norsklærere der.
Eller Istanbul? Fins det lektorer i Istanbul?
Bli i Norge?

...med eksamen til tirsdag?
Drite i den? Neppe lurt..
Lese alt? Har ikke tid.
Gamble på å kunne alt om noe? Har ikke nerver til slikt.
Lære litt om alt? Ikke akkurat ideelt..

...når en har tatt på seg for mange oppgaver?
Kutte ut noen? Nja.. dårlig gjort mot de det skulle gjelde.
Ta meg tid til alle, og la det gå ut over uvesentlige ting som eksamenslesing og nattesøvn? Dårlig gjort mot meg selv.

...med alle livets bekymringer?
"Kast alle bekymringer på ham, for han har omsorg for dere." 1. Pet 5,7

4 kommentarer:

synnøve sa...

lektor - tror du skal satse på religion. e ikke akkurat negativt å kunne litt fra før da. også kan da ta et litt vanskliere fag i tillegg, som historie.

eksamen - sørg for at kan litt om hovedpunkta. gi opp å kunne alt.

e - e har eksamen idag :D

christel sa...

Litt enig med synnøve der..Berre at ej ville sagt " sørg for å kunne nåkken hovudpunkt i nåkke stoff, ikkje alt". Altso: gi opp å kunne alt ja.. Lure på om det funka? Det finn ej ut av i mårgå..Ej skal inn her igjen å gi eit kort resyme på korleis den metoden funka..Om ej skal annbefale den vidare eller ikkje..

Vist ej tilfeldigvis skulle ver død i mårgå, sånn ca rondt eksamenstider, (ser du sammenhengen mellom mitt dødstidspunkt og eksamenstid?), so e der sikkert andre som kan greie ut meir om den metoden..Trur den e litt utbredt her og der;) Lykke t;)

Anonym sa...

norsk og samfunnsfag, og så har me med eit alle faga saman, og så kan me skriva nynorsk saman. Eg ser fram til nynorsken eg, den er i grunn ganske så fin! Nordisk,JAAA!!! Norrønt...det er jo fantastisk...eg høyres ut som ein pakistanar som forsøk å tala norsk når eg les norrønt! Gå for nordisk du! OK?

christel sa...

Det funka for so vidt med gammbling altso...men kunn vist du treff riktig selvfølgelig..Emh..det jor ikkje ej...Likevel klarte ej å skrive ned 10 side..Kanskje ej klarte å få inn nåkke saklig..ok da..ej gambla rett, nok en gong..Spørsmålet e berre kor rett det va det som ej fekk ned på papiret... LAtter....