tirsdag, mai 22, 2007

På reise

Som den gode, vaskeekte sørlendingen jeg er, har jeg alltid sverget til båtferier langs kysten framfor bilturer innand i landet. Siden båtturen fra Grimstad til Sverige til Grimstad igjen tok tre uker, så sier det jo seg selv at å ta båten til Nordkapp og tilbake ikke ville latt seg gjøre om en ønsket en rolig, behagelig og nytbar ferie, som jo er min oppfatning av hva en båtferie skal være.

Jeg er med andre ord ganske lite bereist innen Norges landlige grenser. Særlig nordover. Med dette følger en meget begrensa geografikunnskap. Noe jeg har fått høre av andre..typisk bilferiefolk. Ja, jeg trodde faktisk at Ålesund og Bergen var nesten nabobyer.

Hvorfor jeg forteller dette? Jo, nå skal du høre. I mårra skjer nemlig det store at jeg utvider mine horisonter nordover. Vi skal på tur med skolen. Helt til Trondheim.

9 kommentarer:

Marte sa...

Trondheim er fin, fint! Jammen på tide du fikk med deg nesa de opp der!! hehe
god tur

Anonym sa...

og enda er du ikke halveis i landet.. go tur =)

Betty-Kristin sa...

God tur! ;) Enjoy vårt nydelige land....

Anonym sa...

Jeg er kanskje ikkje halvveis sånn når det gjelder lengde.. men kanskje sånn bortimot når det gjelder areal.. Beregnet ut i fra mitt alltid så pålitelige øyemål...

christel sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
christel sa...

Bergen og Ålesund nabobya?? Hmh..trur du he godt av en tur oppi landet;) E foresten Grimstad ei landsbygd i Haugesund? Eller, Grimstad ligg vel kanskje 4-5 tima frå Haugesund det? Hmh..samme avstand ca som frå Bergen t Ålesund:)Geografi ekje lett;)

I mårgå stikk oss nemlig på turne ja..Kan dåkke sleppe mej av i sinsenkrysset?? Då ekje det so longt for mej å gå tbake t leiligheta.. ok da, det bli sikkert en super tur!! Konge;)

Ragnhild sa...

Hehe! We love trøndelag!! Ho dere Christel trodde ho var i Paris å så på eiffeltårnet, når ho kikka opp på tårnet på nidaros!!!

Hege sa...

du? kan du ta med deg en utskåret skje som jeg lagde på fjellhaug i fjor? den ligger i det sløyd-rommet-aktige greien... Karsten Valen sitt sted.. Hadde vært konge!

christel sa...

Tja..skeptisk..Ho derre Christel veit nemlig veldig godt forskjellen på tårnet i paris og tårnet i nidaros; det eine snakka fransk og det andre snakka trøndersk..HAHAHAHAHA:) Emh..ej trur kanskje ej skal gå å legge mej no...