torsdag, mai 10, 2007

Fôr til lesinga

Det er eksamenslesetid. Når jeg leser pensum får jeg alltid slik en konstant og uimotståelig trang til å stappe noe i kjeften. Noe å tygge på. En penn. En blyant. En flaskekork-dings. Tyggis. En tannpirker. Snop. Eller mat. Jeg tygger på hva som helst. Litt ekkelt i grunn akkurat det der.


I går var intet unntak. Så jeg gikk på butikken for å speide etter noe nytt å tygge på. Det gikk for seg omtrent slik:

Mariann tenker:"Fristende... "

Mariann tenker (med vann i munnen): "Enda mer fristende..."

"Mmmmm... aller mest fristende!!!" (kanskje med unntak av den blå)



Men folkens. REVOLUSJON! For hva endte jeg opp med å kjøpe? Jo da.. intet annet en en stor pakke med Rug Fras. Altså: utallige små rugputer basert på 62% fullkornsrug, lavt sukkerinnhold, lavt fettinnhold OG høyt fiberinnhold.

Og det var et, om jeg kan si det selv, ikke så reint lite genialt kjøp. For det første får jeg en ganske stor mengde av disse putene oppi en eske, så det tar lang tid før jeg må begi meg ut på ny leting. Dessuten er de umåtelig mosomme å spise og ikke desto mindre smakfulle. Nesten for gode til å være så sunne som jeg er overbevist om at de er. Rett og slett et skikkelig kupp!


Dagens slagord: En flaske vann og en pakke Rug Fras - lesinga blir et kjempekalas!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fordi eg ska studera ernæring så bør eg nok sei at du gjor et rett valg av kjøp, men eg må desverre sei at ingenting slår sjokolade!! NAM! Kos deg me d og ein dag du og lykke te me lesing! Du e kul! Klem fra Møffi!

Narve sa...

Nja, skeptisk. Foretrekke allbran-flakes lizzm... Men ja. Genialt. Å mer genialt (eller egentli ikke): Når e spise sunne ting mens e lese til eksamen, føle e at e kan belønne me sjøl me å lese mindre! Hmmm...

Hege sa...

hmh. kanskje det egentlig var ganske lurt? skal tenke litt på det.

Jeg og Nora har handlet inn til en stor fatcamp i helgen, men på mandag blir det selvfølglig et nytt og bedre liv. sunnhet og lesing i fokus...... så får vi se hvor lenge det varer.



forresten, så er definitivt det mest geniale med exphil boka at det er sammendrag bak. har ikke helt skjønt hvorfor man trenger resten av boka, slik jeg forståe det, er det for spesielt interesserte...




og... kan jeg bare nok en gang få uttrykke min store ergelse og frustrasjon over at folk (f.eks deg!) må ha de forbaske "ordbekreftelse"-greiene! useriøst!!

Anonym sa...

ja, det stemmer!! hihi konge at du sa det til hun da...ellers hadde det sikkert ikke skjedd!! gleder meg til å flytte til oslo!! da blir det liv å røre!!:-D

Anonym sa...

eg kommer forresten en liten kjapp tur til oslo neste helg...:-D fra lørdags kveld til søndags morning,hehe