mandag, mars 19, 2007

Litt frustrert..

Det handler fremdeles om mobilen min, som irriterende nok ennå e ute a drift.

På fredag skreiv e mail t både telenor og chess (tidligere og nåværende abonnement) og ga dem begge en grundig beskrivelse av problemet, og spurte om kanskje de kunne hjelpe me. I dag fikk e svar fra begge:

Først Chess:
"Kategorilås = operatørlås. Koden finner du ved å gjøre sånn og sånn og slik.... slå på mobilen uten simkort og tast inn det du fant, og så er alt bankers!"

Guess what! Det går ikkje an å slå inn no anna enn nødnummer når det ikkje e simkort i.

Så Telenor:
"Dette har ikke vi noe med. Gå til en forhandler. De vet det."

Det hadde e jo allerede gjort. Var innom to forhandlere på onsdag:
Expert 1: "Det skal stå i bruksanvisninga til mobilen." (det gjør det ikkje)
Expert 2: "Njaaa... hmm.. kategorilås? Nei det veit jeg ikke hva er. Har jeg aldri hørt om. Bare vent, jeg skal høre med de andre... Gudrun, veit du hva kategorilås er?" Det viste ikkje Gudrun. "Kjell.. veit du hva kategorilås er?" Kjell så ut som et spørsmålstegn.

Åssen går det an å legge inn noe på en mobil, som ingen vett hva e??

2 kommentarer:

synnøve sa...

hm..min også var operatørlåst. e tasta bare inn d e fikk oppgitt av chess, men e hadde simkorte inni såklart også bare tasta e d inn i d feltet som kom opp..skjønna? vansklie greier..la oss gå tilbake til flaskepost - det går e for! :D

Anonym sa...

ja..særlig fra tullinsgate t sinsenterrassen..