mandag, mars 05, 2007

5 ting

Fem ting dere nok innerst inne skulle tro at mi har i leiligheten, som mi ikkje har:

1. Sil/dørslag. Et praktisk kjøkkenredskap som en ikkje vett at en mangler før en virkelig trenger det. F.eks når en ska lave pakke-bringebærmuffins uten bringebær.

2. Rasp. Til ost og sånn.. Ikkje totalt nødvendig, men ganske normalt å ha.

3. Mange nok gryter i passelig størrelse. Til litt større og mer innvikla middager trengs mer en disse tre for å sei det sånn..

4. Vater og målestokk.. siden bildene (særlig dei over senga mi) henger så rett og perfekt.

5. Mikrobølgeovn - alle studenters beste venn.. har e hørt..



Fem ting mi skulle ønske mi hadde i leiligheten, men som mi etter all sannsynlighet aldri kommer t å få:

1. Egen søppelsjakt t papirsøppel

2. To tørkestativ i en fornuftig størrelse

3. Magiske klesskap med ekstra lagringsplass

4. Noe å henge speilet i stua opp med

5. Innebygd skohylle i veggene, som åpenbares ved å trykke på en hemmelig knapp

Siste gjelder vel i hovedsak undertegnede, som fortia sliter litt med å finne rom for alle skoa.

Til tross for mangelfullt inventar, så klager e ikkje. Livet e fint som det e, og mi overlever i aller høyeste grad her mi e.

En liten takk rettes liavel t hjelpsomme naboer og venner som stiller det de måtte ha t rådighet, når behovet melder seg.. Godt mi kan dele litt på godene.
T dere som måtte lure: Ja, dette e en diskret form for ønskeliste..

6 kommentarer:

Marte sa...

Vet du? jeg har heller ingenting av det du "ønkser" deg. med unntak av raspa. Det har jeg! Men så savner jeg kanskje ikke så sterkt alle tingene du savner heller.. jeg har plass til alle skoa mine jeg=) hihi

Belcker'n sa...

Vater (Eller water, som det egentlig skrives. Det er et låneord fra engelsk. Det indikerer om noe er vannrett) er et ganske avansert verktøy når det gjelder jenter. Som den handyman'en jeg er blir jeg rørt når jeg finner et slikt verktøy i verktøykassa til ei jente.

Ragnhild sa...

eehhh, du, vi har målestokk, e har hvertfall ein. Vi kan vel ikke ha alt, noe vi hvertfall har fortiden er Christel sin oppvask. Nei, vent, når jeg ankom kjøkkenet i dag tidlig, så lå det en lapp over oppvasken. En lapp der det stod: Haha, kvinner, dere ser ikkje oppvasken. Sant nok, vi så ikkje oppvasken, men vi så heller ikke reine tallerkener, kniver, gafler og glass...hmm lurer på hvor de har tatt veien?
Synnøve Spanne sine ark kommer hvertfall til nytte i christel sin hverdag. Sjelesorg over oppvasken funker! Hehe

Anonym sa...

Ein ting e jaffal klart.. Christel e morsom:)

Mi hadde jaffal ikkje målestokk i høst når e hang opp bildene..

Det e ønsker me mer enn innebygd skohylle, det e fler sko.. heh..

synnøve sa...

vi har sil, vi har rasp, vi har mange panner! vi har også ting til å henge opp speilet vårt med, men allikavel har vi ikke gjort d. mikrobølgeovn e overvudert! maten blir mye bedre når du tilberede den i ovnen - tar lengre tid, men d e verdt d! vi har forestn 2 tørkestativ også..

d vi mangla e den magiske skohylla! og sko. e vil ha nye sko. men der fins ingen fine sko som kosta mindre enn et ukesbudjett.what to do?

e slite me turnusen min..for nokke drit å være i prakis..

lykke te på eksamen imorra.

Anonym sa...

Mitt Soltunkjøkken e vanvittig bra utstyrt..(ok..d har blitt litt dårligare itte me begynte å baka 2000 natobolla, enkelte ting tåle ikkje så stor deig..) men poenge e at me har ein liten maskin så me legge osten oppi, og snurre ront, og ut komme d strimla ost..genial maskin, alle husmødres drøm e han døypt!

Ellers: Lykke t på eksamen i mårå!