mandag, desember 15, 2008

Oppdatering fra grupperom Delta, Sophus Bugges hus

Det er nøyaktig 4 timer og 31 minutter igjen av dagens offisielle leseøkt.

Så får vi se da, om jeg klarer å holde mitt eget løfte til meg selv. Det går ut på at når lesesalen stenger klokka 20.00 (da her jeg vært her i 11,5 timer) skal jeg pakke ned Am Civ bøkene mine for evig og alltid (i hvertfall inntil den dagen da jeg er blitt lektor og skal lære en gjeng 17-åringer om American federalism e.l. og trenger en liten oppfriskning på det emnet) og tillate meg selv å ha en rolig siste kveld før eksamen braker løs i morgen klokka 09.00. Noe sier meg nemlig at det er nettopp det jeg trenger. Noe annet, derimot, sier at det løftet kommer jeg aldri til å klare å holde. Jeg ligger nemlig ikke helt i hakk med lesinga.

Ellers er livet OK. Grupperommene er definitivt varmere enn selve lesesalen, noe som jo er fordelaktig når jeg klarte å glemme posen med teppet mitt og ullgenseren oppi hjemme i dag tidlig. Og her er så stille og rolig, og jeg har så fantastisk mye plass og boltre meg på - muligens fordi bordet her er beregnet på fem personer, ikke en... Nå har jeg forresten nettopp spist lunsj med meg selv: Suppe, egg og rundstykke. Litt stusselig, men veldig effektivt.

Sjalabais, da. Og kos dere mens jeg repeterer siste halvdel av pensum, og be gjerne en liten bønn om at jeg må klare å holde tankene mine i sjakk i morgen. Tror jeg kan trenge det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojojoj. Er såååå glad for at jeg ikke trenger å lese til eksamen...! Men du MÅ jo! Det er bare sånn det er. LYKKE TIL!
Klem fra mams
(Spander noe godt på deg selv når du er ferdig - det fortjener du!)