onsdag, desember 12, 2007

Tsjvuu

Til tider ekspederer jeg med kanskje litt vel mye innlevelse.
I dag: Bevegelse med lydeffekt.

Kunden holdt fram et par veldig tjukke og høye timberland-støvler og sa: "Jeg tenkte å kjøpe støvletter til kjæresten min. (Modig) De må være veldig varme. Jeg tenkte litt på disse."

Jeg veivet med armer og bein (ikke helt bokstavelig) mens jeg forklarte hvordan høyden på skaftet, skoens tykkelse og foret (Jeg har faktisk en egen bevegelse for "godt og varmt fór"...) gjorde denne modellen til et av de bedre alternativene.

Kunden nikket. Hadde tydeligvis tenkt på det allerede. Deretter spurte han: "Erre meninga at en skal ha buksene oppi?"

Jeg svarte at det er opptil enhver, men at det muligens vil se litt rart og skvisa ut med buksa utapå så tjukke støvler. Det vil si, jeg SA det ikke. Jeg VISTE det med en aldri så liten håndbevegelse, og UTTRYKTE det med et aldri så lite "Tsjvuu". Veldig vanskelig å gjøre lyder om til bokstaver, men hør det for dere... Veldig vittig.

I dag har jeg forresten ikke lyst på nye sko. Uvanlig tilstand.

3 kommentarer:

Narve sa...

Å e har så hinsides lyst på blå sko akkurat no! Menne historia di e bedre live...:P

christel sa...

Hahaha, du må nesten fortelle den live en gong mariann..Trur nesten ej fatta meir av din entusiasme då:) Og den entusiasmen og..ej vil kalle det "forelskelsen" du he inni dej når du snakka om og beskrive sko, så lure ej på om ej nesten må komme til dej som en kunde, i forkledning:)Så watch out for tha next person som skal kjøpe nye sko til kjæresten sin;) " Unnskyld, jeg skal kjøpe nye sko..Heh, ikke til meg selvfølgelig, for det her er jo herre sko.. Men er det her sko som holler vinteren ut, eller tror du jeg bør satse på noen andre?" Haha, WATCH OUT, ej sei det berre;)

Anonym sa...

haha.. heh.. e hadde ALDRI kjent deg igjen... eeeeh. E ska nok finne non flotte sko for deg:)