lørdag, desember 01, 2007

Lønningsdag

Jeg har ikke tjent så mye. På grunn av eksamen, jobbet jeg ikke særlig mye i november. Dessuten ble kjøp av fire par sko trukket fra lønna mi denne måneden.

Ok. Jeg føler dette trenger en forklaring. For 4 par sko. På en måned. Det er mye, selv for meg. Eller? Joda. Mye. Alt for mye. For å gjøre en lang historie kort, så var det strengt tatt bare to av disse parene jeg faktisk anskaffet meg i november. De to andre ble bare ikke trukket fra lønna i den måneden jeg trodde de skulle det. Tror jeg.

Så lønnslippen min var alt annet enn oppløftende. Bare godt at jeg havnet på plussiden. Jeg mener. 13 kroner og 80 øre.. ikke akkurat svimlende summer.

Heller ikke det beste utgangspunktet for en lønning som skulle dekke både julegaver og diverse førjulskos i tiden framover.


Pappa har alltid sagt det. Du tar jo lønna di ut i sko. Bare at denne gangen stemte det faktisk. Flaut.

Ingen kommentarer: