fredag, oktober 19, 2007

Slik står det til:

Jeg har sååå mye å gjøre, og såå mye tid å gjøre det på. Likevel gjør jeg det ikke. Og når jeg ikke gjør det jeg burde gjøre, gjør jeg heller ikke noe annet, for det ville jo ha vært en dum måte å bruke den tiden jeg har på; å gjøre noe gøy framfor noe nødvendig.

På Fjellhaug ble jeg fortalt at oktober og november er de mørkeste månedene for en student, og det er så sant, så sant.

Søvnbehovet øker i takt med de mørke morgentimene, samtidig som samvittigheten svekkes, og forelesninger anses som mindre viktig. Innsatsviljen synker, slik at oppgaver og andre forsøk på skolearbeid blir mindre helhjertet. Og bare vissheten om at alt dette kommer til å skje, gjør en deprimert.








5 kommentarer:

Elisabeth sa...

akkurat nå er jeg glad for at jeg ikke er student i mørke, kalde Norge...
Jeg har det bra, ja! Skal til Bolivia neste helg og møte Magnhild fra klassen i fjor! Det blir så bra :)

Anonym sa...

i kjenne me igjen, Mariann!

Anonym sa...

Ja, det er nok sant at det er en "mørk" tid vi går inn i! Og sikkert for studenter også! Men da får vi jo sende deg en liten hilsen, som du kan få i posten, noe vi har handlet til deg fra "Down Under". (Der det er lyst og sommerlig temperatur akkurat nå!) Mamsen (X-turist)

Anonym sa...

jammen rart det der! det samme skjer liksom kvert år...

gi beskjed om du trenge en fantasikveld for å bringe humøret opp =)

Anonym sa...

Alltid med på fantasi.. når som helst!!