fredag, oktober 26, 2007

Jeg tegner igjen

Ja, som overskriften sier, så har jeg begynt å tegne igjen. Det begynner å bli en stund siden sist jeg tok i en blyant med noe annet fore enn akademisk skriving. Og jeg stortrives! Jeg har det aldeles storartet, og jeg kan ikke vente med å fortsette på bildet mitt.

Altså var det et forholdsvis dårlig sjakktrekk å sette seg ned og begynne å tegne...

For det første:
Nå vil jeg heller tegne enn å skrive oppgave.

For det andre:
så vil jeg heller tegne enn å lese pensum.

For det tredje (det som kanskje er mest urovekkende):
Jeg er begynt å VIRKELIG tvile på om jeg vil bli lærer. Det vil si: Jeg er begynt å VIRKELIG angre på at jeg ikke heller valgte en eller annen kunstskole framfor universitetet, eller noen estetiske fag framfor lektorprogrammet. Eller at jeg ikke bare blei skomaker.

For å si det sånn: UÆÆÆÆÆ!! What to do, liksom...

6 kommentarer:

Kristin sa...

What to do? Stå på eksamen og få igjen stipend på lånet, vurder kunstskole, søk der for neste år og se om du kommer inn. Så kan du ta avgjørelsen til sommeren når du får svarene, da vet du kanskje åsså litt mer om hvordan det vil bli å være lektor! =) (ps; smak de nye kjeksene jeg har bakt!)

Hege sa...

Jeg vil også ha kjeks, Kristin! daaakar lille meg... sitter og leser til eksamen... en kjeks eller to hadde virkelig gjort seg!

Mariann: Tusen takk for pakka! veldig koselig! Den dagen du sendte melding til Rune, så var han så sleip at han sa at han hadde fått en mystisk melding som han ikke kunne si til meg hva var for noe. Selv om jeg hoppet opp og ned, tryglet, ba og tagg... Så jeg gikk rundt og var dritnysgjerrig kjempelenge, og så kom pakken fra deg og så var det en veldig koselig overraskelse =)

Anonym sa...

Kjeks hjelper alltids på mitt forvirrede sinn... kanskje e ska ta en tur t dere snart.. lenge sia

Hege sa...

er ikke så sikker på det med te, Mariann... joda, det er varmt. ... og det er jo godt! men... det smaker jo provoserende lite! Til å være noe som skal smake noe, liksom...
Men tror kanskje jeg har fått mer sansen for det etter at jeg var i Kina. Der lærte jeg meg å like varmt vann, bare.

Anonym sa...

Varmt vann med smakløse blader oppi. T middag...

marenioslo sa...

skjønner. har det slik med brodering. klarte ikke lese, for ville heller brodere. Men det er ikke så farlig når man går på fjellhaug, da står man uansett ;P det er verre med uoi :)