søndag, april 22, 2007

Vinduvask for studenter

Hva gjør man når det muligens kanskje er litt for lenge siden sist det ble foretatt en vindusvask i leiligheten, og samtlige av beboerne er hakket for giddalause til å ta til på en slik strevsom oppgave?

Vi i Sinsenterrassen har løsningen, og du skal få en liten veiledning:

1. Vent på en regnværsdag. Åpne vinduet horisontalt, og spray på litt vaskemiddel.

2. La vinduet stå åpent litt, slik at regnet fordeler vaskemiddelet.

3. Hell på vann og lukk vinduet igjen.
OBS! Pass opp for intetanende forbipasserende i området under vinduet.

4. Om du likevel skulle bli grepet av hosmorsinnstinktet så kan du finne fram nalen, noe undertegnede finner totalt unødvendig.
5. Vips er vinduene reinere enn de var tidligere, og du kan sette deg godt til rette i sofaen og beskue et vellykket resultatet etter dagens husmoraktige innsats.

4 kommentarer:

Ragnhild sa...

E flirer... Da kan jeg vel kanskje fortelle hvordan idéen inntraff... ;) Det hadde seg nå slik, at i det jeg våkner, finner jeg ut av en del ting, dette skjedde også mens jeg gikk på Borgen... Jeg hadde vinduet på gløtt, og det drypte vann på det, da kom tanken i en småforfjamsa Ragnhild som setter seg opp i sengen: ÅNEI, vi har glemt å vaske vinduene på Noah's ark. Flaks at det regner, så slipper jeg å bli trukket i lønn for det. Dermed la jeg meg ned og sov videre.... Denne tanken bygde jeg altså videre på i Sinsenterrassen, og vi gjorde en god jobb! Takk Noah og Arken!

christel sa...

Nåkke kjekkare og spenstigare enn surfara ser ikkje ej makan t... Det e volsomt smitsomt når ein ser surfara..Det ser veldig gøy ut, og skulle ønske ej kunne surfe:)Keep on the good work mariann:) Og sjø for øvrig, det e deilig:) Varm sjø uten haia vel og merke!!!

Kjartan sa...

HAHAHA... Må le! Genialt! Nå trenger dere ikke vaske vinduene på et år..

Karoline sa...

KONGE!