tirsdag, april 10, 2007

Derfor hadde Mariann på seg lesebriller:

Siden gjettekonkurransen min har tatt slik av, og jeg blir nedrent av kommentarer, tenker jeg at det er på tide å presentere fasiten.


At jeg hadde briller på fordi jeg leste var det ingen som tippa på. Sannsynligheten for at Mariann bruker ferien til å lese, er tydeligvis lik noe rundt null.

Det at pappas briller lå og slang var, etter kommentarene å dømme, noe mer troverdig. Likevel fant noen det umulig å tro at jeg seriøst syns jeg så flott ut med brillene på. Noe jeg kanskje tar meg litt nær av.

At det snødde i april, var jo ikke så kult. Spørsmålet er bare om en trenger briller av den grunn. Jeg for min del kunne godt ha klart meg med et par hansker og kanskje en litt tykkere jakke enn den jeg hadde pakka med meg.

En får dårlig syn av å lese ex. phil., har jeg nå lært. Kanskje det er derfor at nettopp dette alternativet var heeelt feil.


Nå antar jeg at dere er spente som fy. Så gratulerer til ELISABETH og KATRINE! Nr 2 er korrekt. 10 poeng til dere. 9 til Ragnhild som var litt usikker. Narve, du får et stort pluss i boka, du som huska mitt perfekte syn! Halvgodt forsøk, Christel.

Ellers må det nevnes at det muligens var litt useriøst at jeg syntes jeg så slående vakker ut med brillene på. Jeg vil påstå at brillene forkludret mitt ellers så perfekte syn, så i speilet så jeg meg selv bare stykkevis og delt.

Og om synet mitt noen gang skulle svekkes, kan det være jeg kjøper noen andre briller enn akkurat de som pappa har. Kanskje.

Ingen kommentarer: