tirsdag, april 24, 2007

Gutter i bunad

Ja, jeg har hevet meg på facebookbølgen. Og, ja, jeg syns det er totalt meningesløst. Men du og du. Så moro!

Der har jeg joinet en gruppe ved navn "Jenter (og gutter) for gutter i bunad." Mitt medlemsskap der (eller i noen gruppe i det hele tatt) er også helt unødvendig. Ikke skriver jeg meldinger der. Ikke legger jeg ut bilder som er relevante for gruppen. Ikke gidder jeg å sjekke hva som skjer der inne. Ikke engasjerer jeg meg på noen som helst måte for denne saken ellers i livet.

Men. Jeg har meldt meg inn. Og jeg har to grunner for det:

1. Det øker sjansen for flere venner. Noe jeg har oppfattet som hele greia med facebook.
2. Jeg syns at gutter i bunad er fantastisk flott!

Jenter og, selvfølgelig. Bunad er generelt fint.

I går googla jeg "bunad", og satt og kikka i en times tid. Der var mye fint. Planen var å kåre min favoritt. Det var for vanskelig.
Men Åmli-/Aust Agder bunaden er jo fin da. Ikke bare fordi jeg har en som matcher.

Dagens tips: Skaff dere bunad, alle sammen.

9 kommentarer:

Narve sa...

Bunad e flott. E skal skaffe me en dag. E skal bare trene dag å natt i 5 måneda først.

Men d må seff bli en Sunnmørsbunad. Den e best.

Anonym sa...

Menn i bunad er GOOOOODDDD!!! Dei e so flotte i bunad... Sunnmørsbunaden er fin! Men Agder bunaden er ikke så verst;) Så lenge mennene har bunad e i grunn e fornøyd!

Anonym sa...

Som den perfeksjonist e e (ehm..) så må e bare få poengtere at: Det finnes ingen Agderbunad.. Aust Agder bunad, som også går under navnet Åmlibunad, og Vest Agder bunad. Deia to e ganske ulike..

så har mi fått retta opp i den misforståelsen au.. :D

Elisabeth sa...

JA til menn i bunad! Det er mega-stilig!! Uniformer er også flott :D

Etter min mening bør sokkene på mannfolkenes bunad være ensfarget hvite.. Men det er fint uansett ;)

Anonym sa...

Det e nettopp blandingen av farger, mønstre og materialer der noe passer sammen og annet absolutt ikkje, som gjør heile bunaden. En bunad skal liksom ha elementer som ser feilplassert ut. Det e litt a sjarmen. I musikken kalles det disharmoni.

Så svart og hvitt strikka selbuaktig mønster sammen med småmønstret blomsterbrokkade og et aldri så lite, glatt tørkle i halsen som bl.a. e litt lilla.. Det e kjempefint!

Men hvite sokker hadde sikkert vært fint det au..

Anonym sa...

e syns menn i bunad og menn i dress el. uniform er oppskrytt!
goe gamle dongeribukser et belte og en t-skjorte er best syns nå e da :)

mulig e er litt sær...

Karoline sa...

mannfolk i sunnmørsbunad er bare bra... men det er ikke alle som passer i det da... men uniform funker det og:)

Anonym sa...

ja til jenter i bunad....!sjønna ikkje korfor jente klaga på at dei ser ut som budeie i bunad...å så...kansje gutta lika budeie!

Anonym sa...

Gutta i bunad e digg!! Og sunnmørsbunad t herre e definitivt den beste. Absolutt alle gutta burde gå inn for å skaffe sej en bunad, spes. t 17.mai, då d e vikti å matche damene..;)