torsdag, april 05, 2007

BM i bowling

Buarøy-Mesterskapet i bowling gikk av stabelen på Bowling 1 i Grimstad klokka 1900 i kveld. De frammøtte var: Mamma, pappa, Jan Erik, Astrid og meg. Hele familien minus en, pluss en. På tide å vise hvilke gener en bærer på (eventulet omgås med).


Mål for kvelden:
1. Slå pappa.
2. Slå Jan Erik.
3. Få minst en strike.
4. Få over hundre poeng.
5. Få påske-stirke

Grimstad bowling har innført en liten høytidsvri på spillet nå i påska (og i jula, har jeg blitt fortalt - da riktig nok med juleuttrykk) Dette går ut på at det finnes noen gule kjegler blant alle de hvite, som plasseres vilkårlig rundt om i bowlingkjegleformasjonen. Når omsider en slik påskekjegle dukker opp i spissen av trekanten, skal bowleren rope "god påske" til han som jobber, og hvis en da får strike, må en si "kykkeliky" på et bein til samme mann. Da får man en gave.

Syns selv at jeg startet bra.

Første omgang begynte som en drøm. Det var bare så surt å bli tatt igjen på de siste to rundene. Der røyk andreplassen.

Resultat runde 1:

Jan Olav: 140

Turid: 64

Mariann: 98

Astrid: 99

Jan Erik: 113

En simpel omgang holdt ikke, så pappa reiv i en runde til på alle sammen. Etter god oppvarming, som første omgang jo var, klarte jeg å levere det som jeg tror kan være min beste runde hittil i livet. Pappa viste seg nok en gang uslåelig, men med en påstått skadet arm måtte han ta til takke med en noe lavere poengsum. Jeg klarte å hale i land andreplassen, og imponerte nok stort med min lenge etterlengtede strike. (Fikk også en gyllen sjanse på en påskestrike, men bommet noe kraftig)

Resultat runde 2:

Jan Olav: 123

Turid: 63

MARIANN: 114

Astrid: 99

Jan Erik: Husker ikke, men det var under 99

Pappa meier ned den siste kjegla.


Kvelden ble avsluttet med middag på Big Horn Steak House. Maten var god. Veldig god. Prisen var til å få frysninger av. Den var firesifret.

7 kommentarer:

Anonym sa...

firesiffret-mat! hjelpe meg..
e savner rio!!!

Mariann, sa...

mhm.. vett. Var mye koseligere der da rio var der.. men..

synnøve sa...

knallrik familie!
har aldri spilt bowling me mamma og pappa..har igrunn nesten aldri spilt bowling. men flenk du :D

fint me påske? e stortrives me å ha fri :)

Betty-Kristin sa...

God påske mariann! å ja,jeg er hjemme,men reiser muligens tilbake til stv på mandag. ;)

Ragnhild sa...

E lika bloggen din mariann, du oppdatera passli ofte! God lesning.

Hege sa...

hei haa!
nyt paaska, jeg er i Japan!

Anonym sa...

Synnøve: Bli med å spille bowling etter ferien da..

Betty: E vil en tur på besøk t du.. hvis mi rekker det

Ragnhild: takk.. e prøver.

Hege: E e i Grimstad!!!