mandag, januar 22, 2007

Dagens middag?

Nok en gang syns e at e bør offentliggjøre nok en oppskrift på en a mine smakfulle middagsretter..

Marianns pølsemiddag på 1-2-3
Utstyr:
- 1 steikepanne
- 1 steikespade
- 1 gryte
- 1 sleiv

Ingredienser:
- Litt kjøttpølse
- nok ris (hurtigris e bra)
- salt
- nok vann
- ketchup
- rosiner
Slik gjør du det:
1. Mål opp ris og vann og salt og sett risen t koking

2. Del opp pølsa slik du vil ha den, og steik den etterhvert i panna.

3. Når pølsene e nesten heilt ferdige putter du rosinene i steikepanna. Steik dei t dei e tjukke og blanke.. ska ikkje svis.

4. Server det heile på en tallerken og spis det med litt ketchup t.

Velbekomme!

7 kommentarer:

synnøve sa...

veldig godt, bortsett fra rosinene! men e smakte på dei!

Elisabeth sa...

E dette godt????
(ikkje at eg tvile på kokke-ferdighetene dine... :P)

målfrid sa...

hm, det me rosinene stiller eg meg litt skeptisk til.....men om det faktisk smaker godt kan eg ikke uttale meg noe om:P
kossen står det til nede i olso? mye å gjøre for tiden?

Narve sa...

Njaaaa skeptisk. Men e tror steikte rosine e veldi godt da, på andre ting liksom. Typisk vafle kansje... Eller riskrem. Eller tilslørte bondepike. Eller avslørte bondepike :P

Anonym sa...

ehm.. narve.. steikte rosiner på vafler? og riskrem?? og TILSLØRTE BONDEPIKER???? Når ti blei rosiner en dessert?

Og folk seier e har rare matvaner...

Anonym sa...

Mariann, du lage masse ekkel mat du.... Ta deg ein tur bort i Hasleveien så ska me lera deg å laga goe mat ( me syns jaffal an e god;))..ha ein fine og lererike studiedag i mårå;)

Mariann, sa...

Takk! det varmer