fredag, januar 26, 2007

AAAAAAATSJOOOO!!!

Noen ulike nyse-lyder:
1. Atsjo!
2. tsj!
3. ich!
4. itsj!
5. ætsj!
6. hæææ (med mye luft på innpust) tsj!!!

Det va faktisk ganske vanskelig å stave nyselyder...

Men.. e har faktisk lurt på noe...

Eneren e jo en klassiker. Mi finner den i alle slags tegneserier og lignende... men e tror det e ytterst få som faktisk nyser sånn.. det finns noen.. og det e da lurer på, det e om "Atsjo!" kommer heilt naturlig fordi det ligger i genene eller no sånnt, eller om det bare ligger i underbevisstheten t folk at det e sånn en nys ska høres ut.. Det e jo tross alt det mi lærer fra mi e gamle nok t å kikke i et Donald blad...

1 kommentar:

Hege sa...

tror ikke min nyselyd er noen av de der... men kan hende jeg har litt rar nyselyd. Rune pleier å le når jeg nyser, for jeg nyser så rart...

Mora til Nora nyser "aaatsjooo". Men resten av familien synes det virker påtatt... :p så jeg vet ikke, jeg..