mandag, april 06, 2009

Ny kjole på stramt budsjett

Sola skinner, fuglene kvitrer, det er slutt på boblejakker (og følgelig er det bedre plass i dobbeltsetene på trikken) og kveldene er lyse. Våren har slått til for fullt. Da er det særlig tre ting som står i hodet på et gjennomsnittlig norsk kvinnfolk:

1: sol
2: mer sol
3: nye sommerkjoler (merk flertallet).

Heldigvis koster ikke sola stort, for med det stramme budsjettet som jeg må leve med for tiden, er det ikke mange utskeielsene jeg kan ta meg råd til.

Sommerkjolene derimot byr på en STOR utfordring. For er det noe butikkvinduene bugner over av akkurat nå, så er det nye, vakre sommerkjoler. Og siden jeg har en lei tendens til å falle for kjoler av den litt dyre sorten, går dette dårlig overens med min økonomiske situasjon, noe jeg ser på som problematisk.

Men her forleden ramlet en genial løsning rett ned i fanget på meg. Jeg fant en kjole på H&M. Den var billig og søt, en sånn type kjole som du føler at nesten alle andre har på seg samtidig som du, fordi absolutt ALLE andre har den. Jeg kjøpte den.

Deretter trasket jeg ned til "I tråd med tiden", kjøpte meg 1,6 meter med bredt blondebånd og gikk hjem for å sy.

Resultatet ble slik:
En enda finere kjole, som ikke lenger er lik den alle andre har. Og det til den ringe sum av 198,6 kroner. Ikke så verst, sier jeg.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du er smart! Hvor har du det fra....?
hilsen mamsen :-)

Mariann, sa...

Jeg har hørt jeg slekter på kreative gener...

kari! sa...

så FIN den ble!! :)
198 komma seks, fakisk. Ikke 195, 50.

målfrid sa...

nei, denne kjolen var FLOTT Mariann!! du er kreativ altså...! kan du ikke sy en til meg og!?hehe:P

Narve sa...

Wow! Men hallo kor e the moneyshot??? Du må jo vise kjolen i aksjon!

Karina sa...

nice, Mariann! Eg glede meg te å kjøpe sommerkjole :) Har store planer om å bli kreativ eg og, men det e vel heller tvilsomt ka eg får te ;)

synnøve sa...

Gratulerer med dagen - den var flott :)!

mariann sa...

Kari: jepp.. komma seks. betalt med kort vett du, og da e det ikkje snakk om å runde ned, nei...

Målf: kom med en kjole og et bånd, så ska e sy:)

Nerve: Den ska bli nok bli vist masse i aksjon så snart sola e t bake...

E har STOR tro på din kreativitet, Karina.

Takk, Synnøve.

Hanna Elise sa...

Oi! Den va überfine! Ej me vil ha en sann en. Kan ej ansette dej som personal sydame? Betyr forresten ditte at symasknå di e up and going no då?

Mariann sa...

Denne e nok sydd for hand, hanna... symaskina e daude fremdeles. Men e ska fikse an. Lett at e kan være sydama di!