lørdag, juli 05, 2008

Hallo

Jadda, jeg lever. Og jeg har det bare bra. Og jadda, jeg burde virkelig legge ut bilder her for å sprite opp bloggen og gjøre det hele litt mer interessant å skumme gjennom og sånt. Hadde bare det trådløse dustenettet fungert som det skal, så skulle jeg gjort det. Men det gjør det ikke, så no pictures (det er nemlig så kjedelig å måtte gå inn på min data for å finne de bildene jeg skal bruke, legge de over på en sånn minnedings, for så å legge de inn på mamsen og papsens data, som jo allerede er på nett, slik at de kan brukes her).

Så sånn forblir det inntil lillebror har tid til å ordne det for meg, som han alltid må når jeg er hjemme. Ikke at han kan det noe bedre enn meg. Han gjør faktisk akkurat det samme som jeg, bare med et annet resultat. Og det er forresten merkelig med det, men alle jeg har nevnt dette nettproblemet for, en fem-seks stykker tror jeg, har på en eller annen måte, indirekte eller ganske rett frem, uttrykt at de heller tviler på mine tekniske ferdigheter enn på nettverkets kvalitet. Skammelig.

En annen ting som er skammelig, er arbeidslistene mine. For ba ikke jeg sjefen så inderlig om å ha fri på godværsdagene, så kunne han sette meg opp på ikke-godværsdagene? Jo. Og har han gjort det? Nei.

Så langt har det bare vært sol og sommer ute mens jeg har vært på jobb. Det gikk rykter om over 30 grader (i sola, vel og merke) i dag tidlig før jeg reiste hjemmefra. Og, greit det. Det gjør ikke meg noe at det ikke akkurat regner når jeg er på jobb. For hadde det gjort det, måtte jeg ha solgt støvler hele dagen, og det har jeg ikke noe lyst til. Støvlene ligger nemlig så ulagelig til på lageret. Men til all verdens skrekk og gru surfa jeg innom yr.no i dag, og der var det meldt regn i mårra. Regn på mandag. Regn på tirsdag. Og de hadde forsyne meg meldt regn på onsdag også. Det kommer kanskje ikke som noen uventet bombe at dette er mine fridager. Hvordan været blir deretter er heller usikkert. Jeg hører rykter om regn så vel som sol og om skyer. Uansett jobber jeg igjen da. Er det ikke vidunderlig dere?

Så hvordan er livet ellers i vårt langstrakte land?

4 kommentarer:

Siggy sa...

hehe! ane eg eit snev av bitterhet her? viss det e til trøst, kan eg meddele at min fridag(denne dagen, då eg skulle på fjellet og nyte den siste godværsdagen ifølge værmeldingar) endte opp med nesten 12 timar arbedisdag, då sjefen skulle på utdrikningslag, og eg måtte vaske, lage mat til 40-50 stk, vaske litt meir og så til slutt vaske opp etter alt sammen. huff! stå på;)

Anonym sa...

Føler me du, ja.. kjipt å miste ein frida.

nå ser forøvri værmeldinga litt lysere ut framover liavel. Pappa lærte me at e ikkje må se på bildene på yr.no.. dei med skyen og soler og sånn, for dei e ikkje så nøyaktige, men at e heller må lese det som står skreve.. Og det hørtes langt bedre ut.

Andreas sa...

Oslo leker Bergen. Og tropiske stormområder every now and then. :)

Anonym sa...

UFFDA. Ja jobbe på sommern? Tsk tsk.

Men du. Kanke du bare ta ut internettkabelen på mamsen&papsen sin pc å stappe den i din egen da, når du vil ha internett på den? Funka fett her i huset.

Å SELVFØLGELIG har du enorme tekniske ferdighete. E ville heller ringt d enn en elektriker, e!