onsdag, august 01, 2007

Stort problem:

Hvem hadde trodd at det ville blit trekt tre ganger så mye skatt med tabellkort enn med prosentkort?

Ikke jeg.

Den svimlende summen som skulle komme til å pryde lønnsslippen for juli, min motivasjon gjennom en sommer med intens jobbing, var plutselig ikke så svimlende lenger. Og all motivasjon sank. Jeg som skulle kjøpe så mange sko...

Jeg har jo, gjennom nøye vurdering og prøving, plukket ut et lite (eller stort - kommer an på hvordan du ser det) og gjennomtenkt utvalg sko som jeg har planer om å kjøpe. Hadde planer om å kjøpe. Ingen på salg selvfølgelig. Nå må jeg altså kutte ned. Dette er fryktelig vanskelig.

Altså, for all del.. penger er ikke alt. Ikke sko heller. Men etter en måned med 176 arbeidstimer, og i forkant av nok et studieår med en foreløpig uviss jobbsituasjon hadde, hadde det jo uansett vært litt greit å ha noe ekstra i bakhånd.

Hvorfor forandret jeg ikke skattekortet??

Men jeg klarer meg. Sko kan jeg kjøpe seinere.

8 kommentarer:

silje sa...

...du får det jo igjen i Mai?

Narve sa...

Mariann, mitt kjære naut. Ditte har vi snakka om før. Tenk på alle dei skoa du allerede har som du no slippe å kvitte d me!

Narve sa...

& forresten... E tar formiddagsflye ned igjen søndag, så e tippa e e på Sinsen ca 3ish. Ka tid du kommer? Å e du fremdeles mobillaus??

Monika sa...

Heisann:) Eg he hatt en fin sommar, du og? Ska sei du he jobba, men pengane komme godt med......eg glede meg såååå t å starta....Koti begynne du? Den 14?
Glede meg t å sjå deg igjen sunshine:) stor klem

Anonym sa...

Silje: Det e det som e fint...

Narve: veldig godt poeng. For sko regelen gjelder kun ferien.. så om e kjøper sko seinere i høst, så kan e med god samvittighet beholde resten a lageret mitt... E kommer torsdag eller fredag.

Og ja! Fremdeles mobillaus..

Monika: Fin sommer ja. E begynner den 13. Gler me!

Narve sa...

Begynne du den trettende??? E tror e begynne først den fjortende. Tror heile universitete gjør d egentli... Å forresten. Så bra at du kommer før me da! Gjør Ranveig d å kansje? For kjøleskape trenge en grundig innvendig vask hvis dokke kjeda dokke... Muahahaha... :P

Anonym sa...

13. jey! eg og begynne då! håpe me ska ha samme infoen så kan eg sitta meg nogen eg kjenne:) komme nok t å dilta litt itte dg ska du se..håpe du øveleve:) glede meg kjempe t å begynna..har pakka engelsk-norskordlistå i dag..håpe hu støve ner i hyllå og at alt pensum e norsk...ønskedrøm..antakelig....:) me ser i alle fall den 13.:)

Anonym sa...

Mi får se hvem som dilter etter hvem... :) Tror mi ska ha samme info.. så mi e herved info-venner.. du kan bare våge å sette deg med noen andre.. og.. Engelsk?? Ska du au t a engelsk?? Trodde du tok nordisk.. eller?

Narve: Kjøleskapvask e GØY!!Så e tenkte at du skulle få ta den jobben.. mohahahahaha! Neida.. det ska skinne når du kommer.. heh.. mamma e jo tross alt med inn på fredag :)