søndag, juni 27, 2010

Oslosommer

Dere trodde kanskje jeg hadde sluttet med skribleriene mine dere...? Håhneida! Langt derifra. Jeg har bare hatt det så UTROLIG travelt i det siste. Dere vet...det er sommer, det er ferie, det er Oslo. Masse å ta seg til. HAUGEVIS av ting å gjøre. TONNEVIS, faktisk.

Og ironien står skrevet i ansiktet mitt.

H E R E R S Å K J E D E L I G ! ! !

K
J
E
D
L
I
G
!
!

K J E D E L I G ! ! !


Hadde det ikke vært for at jeg nettopp har malt dem, så hadde jeg gått på veggene her.

Kjedsomhet gjør merkelige ting med folk. Den kan for eksempel få deg til å blogge igjen. Om enn bare for å fortelle verden hvor mye du kjeder deg, eller for å offentliggjøre din egen lille survivor's kit for lange, trege sommer dager i Oslo.

Heisann! Det var en god ide! Marianns Survivor's Kit for oversomring i Oslo - Hva gjør du når du er stuck i Oslo, kjeder livsskiten av deg og ikke eier et rødt øre som ikke skal spares til en viss Tysklandstur?

Du kan for eksempel se tre sesonger av the OC på rappen. For en litt mer variert hverdag, kan du jo starte dagen med en svømmetur i svømmehallen. I tillegg kan du tilby din assistanse når en venn skal male stua si. Og mens du likevel er inne i malemodus, kan du jo vel så godt male over de styggkoselige brun-oransje veggene på ditt eget rom også - etter å ha sparkla igjen diverse huller og rifter, vel og merke. Når du har fullført to lag og er rimelig lei av å male, og innser at selv ikke all verdens ønsketenkning og godvilje kan dekke over de mørkeoransje sjatteringene som fremdeles skinner gjennom den lyse latte-fargen, skal du bare være glad til. Nå er du nemlig sysselsatt i enda en og en halv time.

En garantert suksess er Nationalgalleriet. Til den nette sum av en slikk og ingenting, kan du kan du tilbringe timer på timer der, mens du stirrer det ene kunstverket etter det andre i senk. Og det uten at det blir kjedelig! Ellers er det jo stårlende sol i Oslo for tiden. Ta en tur i parken eller bare sett deg på altanen. Ja, den overopphetede og nærmest vindstille altanen. Bare husk å ta med en god bok. Den kan ta tankene dine vekk fra den uutholdelige varmen. I hvertfall for en stund.

Sist, men ikke minst: Om du skulle få du muligheten til å ta en ekstra vakt på jobb - TA DEN! Selv om det innebærer at du må si fravel til Seth og Ryan og resten av gjengen fra the OC i noen timer. Nå har du en gylden mulighet til å tjene inn pengene du brukte på maling og to OC-sesonger.


Å ja da.. det er massevis av ting du kan gjøre i Oslo på sommerstid. Haugevis. Tonnevis, faktisk.

Nyt ferien.

3 kommentarer:

paps sa...

Hørtes jo hyggelig ut.... ;-)
Men god tur til Tyskland i alle fall, og velkommen hjem etterpå.

Hege sa...

og så jeg som trodde du nøt livets glade dager i grimstad! (og sendte deg lange, grønne tanker av misunnelse...) hmh. hadde det ikke vært for at jeg nettopp har agt at jeg skal i en 3-års bursdag, så skulle jeg jammenmeg tatt meg en tur i helgen! Når drar du til Deutschland?

mariann sa...

nå e e nettopp komt t bake fra deutschland, og i mårra den dag reiser e sørover og tar gladelig imot lange grønne tanker av misunnelse:)