fredag, januar 29, 2010

So long. Farewell.

Til min storer sorg (og mammas enda større lettelse) skal denne utslitte lille vennen få pensjonere seg, etter mangfoldige års tro tjeneste:


Ja, det var med tungt hjerte at jeg la den vekk på øverste hylle i skapet (etter omhyggelig å ha tømt lommene og støvsugd innsiden) og lukket døren. For, nei, jeg skal selvfølgelig ikke kaste den. Det kan jo være jeg en gang i fremtiden får ånden over meg og gjør det jeg har snakka om litt til og fra gjennom de siste to årene: få en skomaker til å fikse et par ødelagte glidelåser og noen revna skinnlapper slik at den blir god som ny igjen.

I mellomtiden har jeg tenkt å begynne å bruke fjorårets mist ønskede, men muligens mest trengte julegave:
(Mamma: Ikke "minst ønsket" fordi jeg ikke ville ha den og ikke satte pris på den, men mer fordi at den er så lik den gamle at jeg ikke har noen gyldig grunn til å ikke slutte å bruke den gamle lenger. Og det er jo i og for seg litt trist)

For øyeblikket driver jeg og forsker på hvordan jeg skal få den til å se litt mindre høypolert ut før jeg begynner å bruked den. Noen foreslo sandpapir, men det syns jeg hørtes litt vel brutalt ut på en ny og ikke helt udyr skinnveske. Andre tips tas forøvrig imot med takk.

4 kommentarer:

Mamsen sa...

Det skjærer meg langt inn i hjerterota når jeg leser ordet "sandpapir" (grøss)
Bare begynn å bruke den du, i all slags vær, og IKKE gni den inn med bivoks e.l., så vil den nok etterhvert bli mere lik den du har trasket rundt med fram til nå! Lykke til!:-)

Anonym sa...

Mariann! I miss you! Take good care of yourself and we will see each other soon ;)
Lots of love and kisses from Canada,
Vanessa

mariann sa...

Vanessa!! How's everything? Maybe some day we'll be on msn at the same time... that would have been great! :)

AuntB sa...

Ja, Ja, - det var den gamle veska til tanta til B eh Mariann... Ut me'n!
Den nye: Legg den bare fra deg uti gata - foran trikken f.eks. og hent den på neste holdeplass - tipper den ser sliten ut da!