onsdag, mai 13, 2009

Velkommen på 17. mai-frokost

Snart er det 17. mai, og alle hjerter gleder seg. For makan til uoppskrytt offisiell høytidsdag tror jeg knapt nok finnes i denne verden.

I anledning nettopp denne dagen inviterer vi i Konghellegate DEG og DERE til 17. mai frokost hos oss. Dere tar med pålegg og vi står for de mest elementære frokosttingene, som drikke og noe å ha pålegget på. Menyen er ikke helt ferdig utarbeidet annå, men jeg har hørt rykter om noe hjemmebakt.

Som en liten forsmak på hva søndagsmorgenen vil bringe, gir jeg dere dette:

Fjorårets 17. mai-forkost så omtrent slik ut. Du kan kanskje dobble mengden mat, for i år blir vi minst dobbelt så mange. Gled dykk!

Vi åpner dørene klokka ti, og hvis du synes det er tidlig på en fridag, så tenk igjen. Personlig stemte jeg for oppmøte klokka ni, men ble brutalt nedstemt av mine to samboere. Du er selvfølgelig ikke pliktet til å møte opp på det eksakte tidspunktet, hvis det blir for hardt. Men tro du meg: du vil nødig gå glipp av bordsangen. Planen er forøvrig å holde det gående i godt lag i et par-tre timer før vi stikker til byen.

Og apropos byen. Den eneste gangen i året det er sjarmerende og, ja jeg tror faktisk jeg vil strekke meg til å si hjertevarmende å befinne seg i et STAPPfullt Oslo, og å måtte bruke 45 minutter isteden for 10 for å komme seg fra trikken til slottet, er nettopp på 17. mai. Og følelsen av å ikke klikke på alle menneskene, er jo en opplevelse i seg selv.


Dessuten får du en ypperlig mulighet til å veksle et vink eller to med vår alles kjære konge m/familie.
Så la oss glemme alt om eksamener og oppgaver og andre unasjonalistiske ting for en dag. Start gjerne med frokost hos oss. Kom som du er, ta gjerne med en venn og si helst i fra om du kommer, hvis du vet det på forhånd, slik at vi kan sørge for nok brødmat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Jeg kommer kanskje jeg? nei da jeg bare tulla. Erik.

mariann sa...

Erik, du er hjertelig velkommen!

synnøve sa...

Fiiiint bilde! Kansje vi ses? Bare ikke til frokost.. :)