tirsdag, mars 10, 2009

Det er min dag i dag

Det har vært en aldeles vellykka dag!

Jeg våknet til alarmen på mobilen. Hvis en legger godviljen til, og det gjør jeg når jeg har bursdag, så kan den minne litt om fuglesang. Vakkert. Og med det var standaren satt. Etter en varm dusj - litt lenger enn vanlig og kanskje et ørlitegrann varmere enn vanlig også (kanskje derfor det blei slutt på varmtvannet mot slutten av dusjen din, Hanna.. ) spiste jeg mammas pizzasnurrer til frokost. I dag er dagen for å skjemme seg selv ut.


Dagen ble i hovedsak feira på Sophus Bugge, min trofaste lesesal. Og, tross laber stemning i lommeboka, var det UAKTUELT ha med egen niste. Så festmiddagen fant sted på Fredrikke. Det halve kakestykket med jordbær på og den lille nikroners plastbollen med gele, som ikke var så liten likevel, smakte så godt som optimalt, og gjorde opp for alle smaksmessige nedturer jeg måtte gjennomgå under hovedretten - kylling på Blindern blir bare ikke bra, og jeg lærer ALDRI. Deretter kunne Liv Marie og Christel underholde meg med en stille, men ernergisk bursdagssang midt i kantina. Med bevegelser til.


I min verden er det ulovlig å stresse, klage og grine over elendige oppgaver og umulige pensumbøker på bursdagen sin. Derfor kaller jeg det som fåregår på lesesalen denne dagen effektiv lesing uansett. Og etter noen timer med effektiv lesing, bar det til Ris for å spille inn CD. Og for å bli sunget bursdagssang for to ganger til. Nå sant skal sies så er noe av DET VERSTE jeg vet å bli sunget bursdagssang for. Har aldri helt klart å finne ut av hvor jeg skal se, hvordan jeg skal te meg, hva det er greit å holde på med, osv. Særlig hvis det er VELDIG mange som synger til deg. Siste gang i dag bladde jeg i en bunke med noter, mens jeg vifta takten med føttene mine, kikket rundt omkring i rommet og prøvde å smile som om at dette overholdet ikke var pinlig. Ikke litt en gang.

Bursdagssangene til tross, med en dag som denne bak meg, skulle en ikke tro det kunne bli stort bedre. Men så kommer jeg hjem, og setter meg ned med dataen og surfer litt, og hva finner jeg? Dette. Hallo! Wunderbar!

Jeg har det fint, har jeg!

1 kommentar:

synnøve sa...

Så bra at dagen var bra! Drei hurra für dich..osv. :D